Anonym bruker Skrevet 18. mars 2011 #1 Skrevet 18. mars 2011 Vet snart ikke hva vi skal gjøre! Lille på 2 mndr går på mme, da jeg mistet all melk etter 3 uker. Da startet vi på nan, gikk greit ei lita stund, så startet han å gulpe så utrolig mye, gikk over til collett, samme nøa, samme med hipp og småfolk, prøvde også nan ha1, han er testet for melkealergi, men det er det ikke snakk om. Han er frisk ellers også, men vekt oppgangen er ikke så bra som den burde vært. Helsesøster har gitt mange råd, prøvd dem, men til ingen nytte. Prøvde malt-ekstrakt i melka, uten hell. Så hva nå? Noen som har opplevd det samme, som har tips til hvilke melk som kan testes/være best. Eller vet dere om noe annet enn malt man kan ha i melka, som kan hjelpe mot gulpingen?
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2011 #2 Skrevet 18. mars 2011 Noen babyer gulper mer enn andre uten at det er noen spesifikk årask til det. Jeg har også flaskebarn og hun gulpet mye de første månedene (lik sitt søskenbarn, som fikk morsmelk). Eneste jeg gjorde var å gi litt mindre melk hver gang og heller gi litt oftere siden det er overskuddet de ofte gulper opp. Malt hjelper mot treg mage. Ikke for gulping.
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2011 #3 Skrevet 18. mars 2011 Jo, men her er det ikke snakk om noe gulpin, men om å gulpe opp igjen ca 120 ml av 150 ml inntak (eks). Legen reagerte med å sende han på sjekk på sykehuset, der er det ikke vist noe. Gir vi mindre mme, så kommer alt i retur, og han blir sulten igjen etter 10 minutter. Siste uka har han gått ned i vekt, helsesøster vet ikke stort mer råd, og holder kun ofte vekt kontroll på han :-/ Er derfor jeg nå spør her, fortsetter det slik, vet jeg ikke hva vi skal gjøre. Malt var det helsesøster som anbefalte, syntes det virket rart jeg også :-/ Men de må jo kunne sånn, så er prøvd ut hvertfall.
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2011 #4 Skrevet 18. mars 2011 De selger en morsmelkerstatning på apoteket, som visstnok skal hjelpe. Du er nødt til å spørre dem.
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2011 #5 Skrevet 18. mars 2011 Har spurt dem, og de viser bare til nan ha1, og det er ikke noe bedre enn resten :-(
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2011 #6 Skrevet 18. mars 2011 Vi hadde samme problemet med dattera vår når hun var så liten. Liten eller ingen vektoppgang og MYE gulping. Løsninga for oss ble et fortykningsmiddel i melka. Vi brukte to typer, litt etter hva vi fikk tak i på apoteket (det var ikke alltid like lett å få tak i for de tok ikke inn så mye av det). Den ene typen var en liten boks der du blandet innholdet i kaldt vann og kokte opp (Da laget vi til for et døgn av gangen og oppbevarte i rene flasker, varmet opp og tilsatte MME ved måltid). Den andre typen var en større boks som vi blandet i ferdig blandet melk. og ristet ut i flaska. Med begge typene så måtte vi bruke vellingsmokk (Variflow) på flaska, for det ble for tungt å drikke av vanlig smokk. Når vi begynte med dette så kom jenta raskt opp i normalvekt og holdt seg. Jeg kommer ikke på navnene på disse tykningsmidlene nå, men hvis du trenger det så kan jeg søke litt for å finne det. Men apoteket eller helsestasjonen kan også hjelpe
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2011 #7 Skrevet 18. mars 2011 Tusen takk! Skal straks dra ned i byen en tur, så da stikker jeg innom apotekt først og prater med de ang det
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2011 #8 Skrevet 18. mars 2011 Har ikke lest alle svarene du har fått, men det første jeg tenker på; du bruker god nok flaske? Slik at barnet ikke får i seg luft når h*n suger? Jeg merket iallefall stor forskjell da jeg gikk voer til Avent sine flasker, kontra de med smalere smokk Lykke til )
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2011 #9 Skrevet 18. mars 2011 Prøvd både Avent og Dr.Brown (?) har Avent nå, da han tyderlig misslikte den andre (snudde unna hodet, nektet å åpne munnen når han var skrubb sulten og skulle ha mat, slapp flaskesmokken konstant! Avent tar han med en gang, og holder på til han er mett
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå