Anonym bruker Skrevet 18. mars 2011 #1 Skrevet 18. mars 2011 En jeg kjenner har vært sykmeldt 100% en periode, skal nå en periode være 80% sykmeldt og 20% på jobb, dvs 1 dag pr. uke. Jobben er av en slik karakter at det nærmest er umulig å få utført noe fornuftlig ved å bare jobbe 1 dag i uka. Gir egentlig mye merarbeid for arbeidsgiver/andre ansatte som da må bruke mye tid på å prøve å planlegge arbeidsoppgaver som bare passer for 20%. Burde ikke legen heller ha vurdert aktiv sykmelding?
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2011 #2 Skrevet 18. mars 2011 Aktiv sykemelding har blitt vanskeligere å få.
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2011 #3 Skrevet 18. mars 2011 Kan jo være at det egentlig handler om å bare komme tilbake i arb.livet, litt som arb.trening, og på den måten ende opp på 100% friskmeldt etter at man er kommet i lage igjen.
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2011 #4 Skrevet 18. mars 2011 Dersom en dag i uken er den arbeidskapasiteten som er, så er det bedre for det mennesket å jobbe 20% enn å være 100% sykemeldt! At det ikke er bedre for jobben, er snakk om en periode for å hjelpe et menneske tilbake i jobb..
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2011 #5 Skrevet 18. mars 2011 Jeg har vært nede i 15% arbeid jeg! Men min anbefaling er selvsagt å ikke begynne fulle dager, men heller 2 halve. Det viktigste er å begynne å jobbe og å komme seg i gang igjen. Har man vært lenge borte er det tøft - man mister litt selvtillitt på egne evner osv osv. Det må da finnes oppgaver hun kan gjøre som ikke krever daglig oppfølging. Jeg jobber i dag bare litt og det skal jeg fortsette med for resten av livet. Jobber 3 korte dager. Det har ikke vært noe problem å finne relevante oppgaver til meg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå