Anonym bruker Skrevet 18. mars 2011 #1 Skrevet 18. mars 2011 dere som jobber og har barn i barnehagen: Hvordan gjør dere det om morgenen?Hvor er barnet/barna når du dusjer/sminker deg? Jeg bruker 2 minutter MAX i dusjen og da er lillesnuppa helt rebell!Får ingen tid til å sminke meg i det hele og det store....må HOPPE i klærne:P Gi meg noen tips?Vippestol er hun blitt for stor til....
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2011 #2 Skrevet 18. mars 2011 Her har jeg med et krabbeteppe og noen leker inn på badet, da ser hun altid hvor jeg er, og kan leke rolig i kroken sin prøvde å ha henne i lekegrinda ol før, men så lenge hun ikke fikk se meg, ble hun rebelsk!
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2011 #3 Skrevet 18. mars 2011 Han har en gammel badebalje med masse leker i som han kan sitte å pussle med mens jeg gjør mitt.. Hvis det er for kjedelig så hender det han er i stua alene. Planløsningen er sånn at jeg kan se og høre han fra badet, og stuen er helt barnesikker..
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2011 #4 Skrevet 18. mars 2011 her funker det heller ikke med lekegrind når ikke jeg er i nærheten:P Hun er nå 11 mnd og kryper overalt og vi har et digert bad, problemer med å sitte stille og jeg springer konstant rundt og flytter på a, passe seg for å klemme seg på skuffer o.l:P
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2011 #5 Skrevet 18. mars 2011 hehehe så smart, badebalje!Tro om det funker på mitt barn, eller om hun blir til og klatre ut av den:P må prøves! Takk for tips kreative sjel:D
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2011 #6 Skrevet 18. mars 2011 Jeg er ofte alene med ungene (3-4 dager annenhver uke ihvertfall), og da går jeg først på badet med begge ungene (de er forøvrig 2 og 5, så større enn din da). Etter at de er stelt, går de på stua og ser litt på Playhouse Disney og spiser en frukt, mens jeg sminker meg og kler på meg. Dusje gjør jeg om kvelden, da legger jeg også frem klær og lager matpakker.
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2011 #7 Skrevet 18. mars 2011 okei:) litt enklere når de er så store og man kan slippe de på egen hånd en stund.... men snuppa er nok for liten ja... vurderer nesten å stå opp en halvtime før henne(men sukk det blir tidlig hehe..5 om natta:S )
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2011 #8 Skrevet 18. mars 2011 Han sitter ikke oppi da, men sitter på gulvet og tar uta og oppi leker. Funker sikkert å ha barnet oppi badebaljen og.
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2011 #9 Skrevet 18. mars 2011 Jeg kjøpte stol på IKEA med sele og brett foran. Så jeg spendte ungen fast i den og la noen leker på brettet, funket som bare det
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2011 #10 Skrevet 18. mars 2011 Jeghar 2 gutter, og de har alltid vært med meg inn på badet når jeg dusjer. Nå er eldstemann stor nok til å sitte alene i stua, da. Minstemann på 9 mndr krabber overalt inne på badet, jeg finner fram baljen med badeleker og det er jo selve lykken :-) Men hvis du følerat badet deres er en fare for barnet ditt (skrev du ikke at du løp etter henne hele tiden der inne), får du heller barnesikre badet så du kan dusje i fred. Og husk at man klarer ikke å beskytte barna sine mot absolutt alt :-) Siden hun er så stor kan hun jo bestikkes med en kjeks eller en bananbit eller noe, ungene mine blir i alle fall stille og rolige når de spiser :-)
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2011 #11 Skrevet 18. mars 2011 Nå er mine barn større og klarer seg greit selv, men jeg dusjer og sminker meg som regel før jeg vekker dem.
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2011 #12 Skrevet 18. mars 2011 Enten tar far seg av barnet, eller så sminker jeg meg mens han utforsker badet. Han elsker å rive ned kluter og rive i bleier. Åpne og lukke bleiebøtta, se på sjampoflaskene, rive i dopapiret osv. Han er 13 mnd. Jada, det blir litt rotete på badet når han holder på men det tar jeg siden Jeg bruker minst 15 min på å gjøre meg klar.
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2011 #13 Skrevet 18. mars 2011 Dusjer om kvelden når han har lagt seg.
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2011 #14 Skrevet 18. mars 2011 Jeg står opp grytidlig så jeg rekker dusje etc før ungene står opp. Yngste hadde slått seg uhjel om hun gikk løs på badet og eldste maser hull i hodet mitt så jeg foretrekker en tidlig, men rolig start på dagen:-)
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2011 #15 Skrevet 18. mars 2011 Du sier ikke noe om hvor gammelt barnet er. I en periode er det bare skrik for de fleste. Lekegrind for at barnet ikke skal skade seg kan være lurt. Men etterhvert - ha med leker inn på badet. Stå på en krakk og leke med vann i vasken (det er en innertier - men blir litt søl). OG så kan du begynne å synge i dusjen! hehe Sminken kan du vel bare droppe?
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2011 #17 Skrevet 18. mars 2011 Jeg brukte å ta mine med meg inn i dusjen mens jeg dusjet, også lot jeg dem få sitte å pludre der med litt leker og dusjhodet mens jeg sminket meg og stelte håret funket som fy
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2011 #18 Skrevet 18. mars 2011 Nå jobber jeg ikke, men så ei over her som tipsa om spisestolen til IKEA. Den bruker jeg også på badet når jeg er alene med minstemor, bare bærer den inn fra kjøkkenet(den er liten og lett) og setter henne oppi der med noe å holde på med(tegnesaker, leker, bok, noe spiselig...) mens jeg dusjer og steller meg, da kan hun ikke stikke av eller skade seg.
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2011 #19 Skrevet 18. mars 2011 Sminker meg ikke og dusjer bare om kvelden når ungene sover. Jeg og mannen står opp litt før ungene slik at vi får kledd på oss, fyrt i ovnen og dekket frokostbordet først.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå