Anonym bruker Skrevet 18. mars 2011 #1 Skrevet 18. mars 2011 Samboeren min skal absolutt gi saft til babyen på 10 mnd! På flaske! Prøver å forklare at babyer skal ikke ha saft på flaska, da er det bedre med utvanna juice, men han sier at det er mer skadlig! Hvem har rett egentlig? Det er aspartam i safta ser jeg også! Jeg mener bestemt at jeg har rett altså, men hvordan skal jeg få dette til å gå inn??? Gutten liker jo vann også, så skjønner ikke hvorfor han må dytte i han saft hver gang jeg går ut av huset!!!
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2011 #2 Skrevet 18. mars 2011 Babyer på 10 måneder trenger verken saft eller juice. De trenger å lære seg til at man drikker vann som tørstedrikk. Skjønner meg ikke på folk som absolutt skal gi saft eller juice til så små barn.
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2011 #3 Skrevet 18. mars 2011 Juice fikk han i syden fordi han nekta å drikke vann, og jeg var redd han skulle bli dehydrert, men det var 1 del juice og sikkert 8 deler vann. Altså det smakte knapt juice. Men han begynte å like rent vann etter dette, så det var ikke bare dumt! Og jeg gir han kun vann nå, men det blir jo helt ødelagt når samboeren stapper i han saft! Da vil han selvfølgelig bare ha saft! HI
duracellmamma Skrevet 18. mars 2011 #4 Skrevet 18. mars 2011 Jeg er også enig i at saft ikke skal på flaske . . men han får gjerne når vi er på besøk . Senere når ungen din får tenner og samboer propper ungen med saft i flaske kan det gå hardt utover tenner. Hvis samboeren din noen skrekkbilder av barn med råtne tenner, da kan jeg tro han ombestemmer seg !
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2011 #5 Skrevet 18. mars 2011 Barn under 3 år skal ikke ha kunstig søtning. Du kan jo begynne med å fortelle samboeren din det. Og ikke trenger babyen saft heller. http://matportalen.no/Matportalen/artikler/2007/2/hvor_mye_juice_kan_smaa_barn_drikke
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2011 #6 Skrevet 18. mars 2011 Drikke med smak er kun til måltider. Dersom han fortsetter, vil det etterhvert antagelig medføre hull i tennene. Da må han ta konsekvensene av det og følge barnet til tannlegen..... Saft til måltid er ikke noe problem i så måte. Ved å gi drikke med smak/kalorier, vil også fordøyelsen settes i gang og det er ikke så bra å gjøre det hele tiden.
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2011 #7 Skrevet 18. mars 2011 å hjelpe seg!!! saft er absolutt NEI drikke til babyer og forsåvidt for barn også!!! burde ikke vært lov å selge!! kunstig søtning og et lass med sukker!! juice er jo litt bedre men gi vann.det er så utrolig viktig å lære seg til å drikke vann når man er liten! man tror man er snill men man gjør seg selv en bjørnetjeneste!! når ungene blir vandt til den søte smaken er det stor sjans for at de bare vil ha søtt.vann som tørstedrikk og vann til måltider.jeg synes det å fore ungene på saft til måltidene er noe tull.da spiser de mindre for de drikker seg mette. og husk at det er ikke bare hull i tennene som er problemet med all sukker og kunstig søtning.tenk på blodsukkeret som går til himmels og resten av kroppen tar også skade av det.
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2011 #8 Skrevet 18. mars 2011 Gi vann. Det er den beste tørstedrikken. Etterhvert begynner de å drikke mer melk til eks frokost. Evt, om samboeren din insisterer, kan han gi sviskesaft. Det er mindre sukker i og godt regulerende for maven
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2011 #9 Skrevet 18. mars 2011 Dette er litt dilemma hjemme hos oss også! Gullet vårt har en mormor og oldeforeldre som mener det er synd på han som ikke får saft av oss.. "Stakar, drikker du vann du da!" Han får jo litt en gang i blandt, men han er jkempe glad i vann og vet jo ikke hva saft er ennå, derfor er det jo ingen vits å gi han annet enn vann heller! Men har funnet ut i senere tid at når ikke vi har vært til stede, har de gitt han sjokolade, saft, brus og you name it! Nesten så man får lyst å nekte dem å passe han heretter!...
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2011 #10 Skrevet 18. mars 2011 Prøv å forklar smaboeren din at det finnes andre måter å bli helt i barnets øyne på enn å dytte i han flsake med saft Så kan du jo lete opp rapporter som kan fortelle han hva forskerene mener at aspartam gjør med kroppen og hjernen vår... Å ja, helsemessig så har du delvis rett... Utvannet juice er ett mye bedre alternativ til saft. Juice inneholder næringsstoffer, saft inneholder kunststoffer! Men barnet trenger ingen av de 2 delene som tørstedrikk til daglig, så lenge det ikke er av medisinske grunner som feks ved dehydrering o.l.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå