papoyo Skrevet 17. mars 2011 #1 Skrevet 17. mars 2011 Har vært i dårlig form utrolig lenge. Har bygget seg opp, -først heshet og hoste, så ble jeg tettere og tettere, og bihulene verket sinnsykt. Forrige tirsdag fikk jeg 3 dagers kur med Azitromax mot bihulebetennelse. Etter 2 dager med denne, fikk jeg feber og ble skikkelig dårlig. Feber, hoste, verking i kroppen og tetthet. Var på legevakta på lørdag, men CRP viste bare 18, så da var det bare virus og ikke noe å gjøre med. Holdt på i 3 dager, så slapp feberen. Men hosten er der fortsatt, og har bare blitt verre. Hoster til jeg nesten spyr. Piper konstant i øvre del av luftveiene. Feks når jeg har lagt meg, så ligger jeg å hører meg sjøl. Klarer ikke å få rensket opp så jeg kan puste stille. Produserer utrolige mengder gul/grønn snørr og slim. Er ikke forkjøla og snørrete, men tetner til og må renske opp. Det er så tyktflytende at jeg må blåse av alle krefter for å få ut noe. Bruker nesespray for å letne litt. Dette er utrolig slitsomt. Blir både sliten og lei av å gå sånn. Noen som kan si noe om hva det kan være?
alvis Skrevet 18. mars 2011 #2 Skrevet 18. mars 2011 Jeg jobber på sykehus og det har vært mange pasienter inne i vinter med symptomer du har. Noen har vørt syke i over 1 mnd. Det er mange forskjellige virus ute og går og noen ganske hissige som tar langt tid å bli kvitt. Jeg syns du skal gå til lege igjen. Grønt slim er ofte tegn på bakterieinfeksjon og siden du vært så dårlig lenge kan de hende du ikke klarer å kvitte deg med infeksjonen uten ny antibiotika kur. Gå til fastlegen din istedet før legevakten sånn at du får skikkelig oppfølging. God bedring
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå