Gå til innhold

Dårlig form, men hva kan det være?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har vært i dårlig form utrolig lenge. Har bygget seg opp, -først heshet og hoste, så ble jeg tettere og tettere, og bihulene verket sinnsykt. Forrige tirsdag fikk jeg 3 dagers kur med Azitromax mot bihulebetennelse. Etter 2 dager med denne, fikk jeg feber og ble skikkelig dårlig. Feber, hoste, verking i kroppen og tetthet. Var på legevakta på lørdag, men CRP viste bare 18, så da var det bare virus og ikke noe å gjøre med. Holdt på i 3 dager, så slapp feberen. Men hosten er der fortsatt, og har bare blitt verre. Hoster til jeg nesten spyr. Piper konstant i øvre del av luftveiene. Feks når jeg har lagt meg, så ligger jeg å hører meg sjøl. Klarer ikke å få rensket opp så jeg kan puste stille. Produserer utrolige mengder gul/grønn snørr og slim. Er ikke forkjøla og snørrete, men tetner til og må renske opp. Det er så tyktflytende at jeg må blåse av alle krefter for å få ut noe. Bruker nesespray for å letne litt.

Dette er utrolig slitsomt. Blir både sliten og lei av å gå sånn. Noen som kan si noe om hva det kan være?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg jobber på sykehus og det har vært mange pasienter inne i vinter med symptomer du har. Noen har vørt syke i over 1 mnd. Det er mange forskjellige virus ute og går og noen ganske hissige som tar langt tid å bli kvitt.

Jeg syns du skal gå til lege igjen. Grønt slim er ofte tegn på bakterieinfeksjon og siden du vært så dårlig lenge kan de hende du ikke klarer å kvitte deg med infeksjonen uten ny antibiotika kur. Gå til fastlegen din istedet før legevakten sånn at du får skikkelig oppfølging.

God bedring

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...