Gå til innhold

Uff, hva skal jeg si til dette da.....?!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har termin med nr.3 neste uke. Formen er deretter...

Nå har min mor kommet hit for å være her med ungene når fødselen starter, noe vi setter veldig stor pris på. Vi har god kontakt og det går veldig greit, men det er selvsagt litt slitsomt å ha noen her hele tiden. Jeg synes ting blir litt masete, selv om jeg jo vet at hun bare mener godt med det.

Nå fikk jeg nettopp vite at ei venninne av henne mest sannsynlig kommer hit i helgen. Men vi vet ikke sikkert OM hun kommer før hun evt setter seg i bilen og er på vei. Og OM hun kommer må hun selvsagt overnatte. Og nei, ingen spurte om det var ok for meg og min mann.

Jeg blir litt matt. Synes det er krevende med besøk i akkurat denne perioden, og det å skulle shine huset ekstra, lage ekstra god mat osv er ikke det jeg orker nå. Mannen er selvsagt hjemme i helgen, men det er begrenset hvor mye han får vartet opp besøket også (med to små, stort hus osv).

Og selv om disse damene stort sett klarer seg selv, blir det styrete... Eller er det jeg som er hormonell og burde ta imot besøket med åpne armer (noe jeg vanligvis ville gjort)?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis du har et godt forhold til din mor så fortell henne at du ikke klarer å være vertinne for noen andre nå. Og at du ønsker rolige dager før fødselen. Hun vil forstå dette.

Skrevet

Hvor mye jobb kan en ekstra overnattinggjest egentlig være når du har både mannen og mor til å ordne hus, mat osv. Mannen kan vel ikke være såååååå opptatt med de to andre barna at han ikke greier å yte noe annet? Og han trenger vel strengt tatt ikke varte opp svigermors venninne?

Når det er sagt, så synes jeg det er merkelig å invitere venninner på besøk i en annens hjem. Det gjør man bare ikke uten å involvere de som faktisk bor i huset!

Skrevet

Jeg er faktisk ikke så sikker på at hun vil forstå... Hun kommer til å argumentere med at det SELVFØLGELIG ikke skal bli noe mer bryderi for oss osv.

Usj, noen timers besøk er helt okay, men med overnatting og full pakke frister så utrolig lite. Synes dessuten det er rart å ikke spørre meg/oss før slik blir avtalt.

hi

Skrevet

Kan du ikke bare si til din mor at det ikke er aktuelt å få ekstra besøk da? Er det så vanskelig?

Skrevet

Nei, så mye ekstra styr blir det selvsagt ikke med en overnattingsgjest til. Men det er ikke lett å ta det med ro når man har besøk heller, hvertfall klarer ikke jeg det ordentlig. Og mannen gjør det han kan av ting, så det er absolutt ikke han det står på. Er vel heller jeg som trenger han litt ekstra denne perioden og som synes hele dette opplegget frister svært lite.

hi

Skrevet

Er ikke verre enn det nei, men synes godt de kunne spurt.

hi

Skrevet

da sier du bare at det er hennes venninnne=hennes ansvar.

din mor kan lage mat når venninna er der.

si til din mor at du er drittlei,høygravid og veldig sliten og orker ikke å styre noe ekstra for noen.så da får mora di gjøre det!

Skrevet

Syns venninna skulle holde seg hjemme. Hun burde da skjønne at du kan få rier når som helst, er vel ingen vits i å være gjest i et hus akkurat DA?? Syns Hi skal si til mor si at besøk ut over nærmeste familie er uaktuelt.

Skrevet

hvorfor kan ikke mora di møte venninna hennes et annet sted?

Hadde min mor sagt at ei venninne av henne kanskje kom, og måtte overnatte om hun kom. så hadde jeg virkelig bedt hu om å åpne øyene sine og bedt hu venninna ta inn på et annet hotell..

for jeg driver ikke noe hotell:)

Jeg tør å si ifra til min mor uten at hun blir sur da:) Så hun skjønner det som regel om jeg ikke liker noe :)

Skrevet

Huff...Jeg hadde ikke likt det.

Jeg synes det er masete nok med masse familiebesøk sånn rett etter fødselen også. Pga. at alle bor langt unna, MÅ alle også overnatte. Jeg liker å kunne dasse rundt i morgenkåpe udusjet og med håret til alle kanter og uten å måtte drive og varte opp alle hele tiden.

Koselig med besøk, ja. Men da helst en kort stund av gangen...

Skrevet

I denne saken syns jeg ikke at du er så hormonell. Da jeg var høygravid og fødeklar, lå jeg mesteparten av tiden på sofa og sov eller bare slappet av. Det var det eneste jeg orket. Så jeg skjønner deg veldig godt.

Men hvis venninna til moren din kommer, så er det moren din som skal oppvarte henne, syns jeg da.

Skrevet

Jeg ville ikke likt det!

Men når det først er slik at hun kommer.... så kan du se på det som en til, til å varte opp deg... DU er tross alt høygravid, og har lov til å sitte og slappe av... Kommander de rundt, be de hente ting, lage mat,te osv til deg...

Bruk muligheten til å bli skjemt bort litt ekstra.. Så kan din mor ta den ekstra jobben det er med ett menneske til i heimen, re opp soveplassen hennes osv.

LYKKE TIL!!!

Skrevet

Shine huset litt ekstra og lage ekstra god mat? Hvis det er HUN som har invitert sin egen venninne hjem til dere UTEN å spørre dere, så er det HUN som må vaske og oppvarte denne venninne, ikke du eller din mann. Det må du si til henne!

Skrevet

Takk for støtte dere, godt å høre at man ikke er helt på tur som ikke ønsker huset fullt akkurat denne perioden..:)

Jeg sa uansett ifra til min mor igår. Prøvde å gjøre det på en ordentlig måte, til tross for at humøret ikke var på det beste (bittelitt i ulage etter en slik beskjed:)). Gikk forsåvidt greit nok... Hun gikk litt i forsvar og sa at denne venninnen alltid sa at hun skulle komme på besøk, men sjelden dukket opp osv. Hun hadde derfor ikke noen tro på at hun ville komme hit heller...

Så da får vi bare se det an og se om jeg må si ifra flere ganger....:)

Og de kan selvsagt møtes andre steder, men ikke så lette ettersom vi bor ganske så avsideliggende og hun ikke vil kjøre bil.

hi :)

Skrevet

Ville ikke likt det jeg heller. Snakke med din mor og forklar.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...