Gå til innhold

Eksen til søstra mi..

Anbefalte innlegg

Skrevet

har problemer med og forstå at det er over mellom dem.

Han vil så gjerne ha henne tilbake, og nå begynner det å gå litt over streken.

Begynt å komme trussler.. Og søstra mi føler seg ikke trygg.

Han er allerede "inn i bildet" hos politiet.. Om hun anmelder, kommer det "igjennom"?

Veit jeg ikke kan få noe slags svar som er sikkert her, men..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Om hun ikke føler seg trygg burde hun anmelde, det blir nok ikke noe bedre hvis hun ikke gjør noe

Skrevet

Ja. Mener jeg også. Men hun vil vente til det kommer "mer". Så hun er sikker på at det blir tatt ordentlig.

HI.

Skrevet

Du kan anmelde, eller si i fra til politiet.

Politiet sitter på en mengde informasjon om hva som rører seg i distriktet, informasjon som i seg selv ikke er nok, men som er informasjon de kan spille på om noe skulle skje.

Sier du i fra at din søster som bor sånn og sånn, jobber sånn og sånn, har vært sammen med x. Han har problemer med å takle bruddet, han er påtrengende og truende, hun føler seg ikke trygg. Så kan du spørre om det er noe de kan gjøre. De sier sannsynligvis nei.

Men den dagen søstra di ringer dem (håper hun ikke trenger det), så har de allerede den informasjonen, og tar det med i betraktingen for hvordan de reagerer.

Jeg har svært positive erfaringer med politiet og hvordan de jobber, jeg er endel borti dem i forbindelse med jobb. Jeg har også hatt kontakt med dem i ungdomen, da det var noen svarte får fra klassen som også gikk i samme gjeng gjennom videregående.

De driver en form for passiv overvåkning over hva som skjer i deres distrikt, og de vet en hel del om oss innbyggere. De holder seg nok på rett side av streken når det gjelder oppbevaring av informasjon og kartlegging av folk, jeg mente ikke at de driver med illegal overvåkning av lovlydige mennesker, men at de vet hva som rører seg, det gjør de, særlig når folk gidder ta seg bryet med å informere.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...