Gå til innhold

hva er dette...

Anbefalte innlegg

Skrevet

jenta mi hadde bæsjet noe enormt, hadde kommet bæsj INN i musa! siden vi har hatt UVI før så er jeg ekstremt nøye med rengjøring og jeg måtte selvfølgelig inennfor_kanten_ å hente bæsj...tilslutt kom det LITT blod...hvorfor det?!?

Jeg var ikke hardhendt, men kan hende hun er så sår at hun blødde litt?Synes det var rart....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

bare sår eller tegn på UVI(i noen tilfeller) ?

Skrevet

uff ble litt redd nå, urinen hennes var litt uklar her om dagen(men var for sent å levere urinprøven)....må vente helt til mandagen(om jeg klarer å få urinpørve av henne da..:S ), ikke bare bare på en baby....

Skrevet

Det eneste du oppnår med å pirke "innenfor kanten" er å dytte avføring inn i skjede og urinrør. Ikke rart dere har slitt med UVI om det er slik dere vasker henne.

Skyll henne med rennende vann og vask forsiktig med flat hånd. Ikke rett vannstrålen mot underlivet hennes, men la det renne i retning fra overkroppen og nedover.

Skrevet

gi henne et skikkelig bad også en dusj etterpå

Skrevet

har ikke vasket henne slik før ETTER vi fikk UVI...Men om vi ikke gjør det så blir jo bæsjen liggende der...?og det er jo ille...

Skrevet

Ikke om du skyller henne under rennende vann. Det bør man alltid gjøre. Det blir helt rene og ingen rester igjen som skaper UVI.

Klutevask er ren idioti og klutevask av småjenters underliv burde vært forbudt ved lov. Det eneste man gjør da er jo å smøre bakterier og skitt rundt.

Skrevet

klutvask er jo det man lærer på føden....da drar man jo bort bakteriene...forfra og bak....er det ikke tungvint å holde ungen under rennende vann hver gang den bæsjer?(her bæsjer hun 4-5 ganger daglig og hun er tung å holde!)

Skrevet

Det kommer faktisk an på hvordan man bruker kluten det. Bruker man den som HI er det selvsagt skadelig, men det finnes metoder å vaske med klut på som fungerer ok. Gjelder å bruke helt ren klut. Begynne bakfra og gå fremover uten å gå tilbake. Men jeg skylte alltid min jenta da hun brukte bleier så jeg er egentlig enig.

Skrevet

hva er skadelig med måten jeg gjør det på?

HI

Skrevet

Du drar bakterier mot urinrøret hennes. Urinrøret til jenter er kort og bakteriene kan lett spre seg til blæra.

Skrevet

jeg tar en HELT ren klut/engangsklut som bare er vann på når jeg går inn i skjeden og tar bort bæsjen...kan ikke barelal den ligge der heller...

Skrevet

Nei, det er ikke det minste tungvindt. Jeg har hatt store barn, men har holdt dem helt til de greide stå stødig i dusjen/badekaret og etter den tid har jeg skylt dem mens de sto der. De ble alltid helt rene og vi har aldri hatt en eneste UVI.

Skrevet

Du kommer da garantert til å dytte noe avføring videre inn i skjeden

Skrevet

Inn i skjeden? Er du virkelig helt vill?

Skrevet

Jeg nekte å tro at du har lært på føden at du skal vaske inne i skjeden på babyjenter med klut

Skrevet

jeg dytter ikke noe INN i skjeden, bare ytterst der hvor jeg SER det ligger bæsj!skal jeg bare la den ligge der da?har prøvd å skylt henne også, men fremdeles ligger det bæsj der...

Skrevet

skreiv jeg det da?at jeg hadde lært der å vaske inni skjeden?nei, MEN det stod faktisk på et skriv som vennina mi fikk fra sin fødestue at hun kunne gå innenfor kanten om det var bæsj der, men med forsiktighet!Så derfor har jeg også gjort det siden vi har hatt UVI FØR den tid....

Skrevet

Uansett vil du dytte noe avføring og bakterier inn om du bruker en klut.

Hvordan har du skylt egentlig om det var bæsj igjen etter skylling?

Skrevet

hvordan?holdt henne under rennende vann og vasket forsiktig med hånda...forsiktig........vet ikke hvordan jeg skal gjøre det..hun er megatung(10 mnd og 10 kilo...)og hater vann!ikke står hun på føttene sine heller...:S

Skrevet

Vel, de fleste av oss som har svart på denne tråden har vel fått med oss at HI egentlig ikke vil lære noe nytt, så tenker vi gir oss nå. Hi, fortsett med metoden din, blodet kommer sikkert av naturlige årsaker.

Vil bare advare deg om at UVI hos babyer kan være farlig. Datteren til venninnen min ble septisk og etter den episoden lært jeg hvor viktig det er å skylde isteden for å bruke klut. Når det kommer til barnas helse er det helt ok å være litt ydmyk vet du.

Skrevet

Ja, jeg gir også opp forsøket på å overføre litt kunnskap nå.

Skrevet

men jeg skjønner ikke hvordan det kan være bra å la bæsjen ligge der når man ikke får det ut på annen måte!?!

Skrevet

Hvem har sagt at det er bra å la bæsjen ligge der? Du får vaske med klut først også skylde skikkelig etterpå da vet du. Jeg begynner seriøst å lure på om du bare tuller?

Skrevet

nei, jeg tuller ikke.....men hvorfor står det i et skriv venninna mi fikk fra føden da at det er ok om det er avføring der!?!Livredd for bakterier.......og UVI kom FØR jeg begynte med dette...ikke ment å være frekk eller noe, men jeg vet bare ikke hvordan jeg får bort alt med en spinnevill baby som ikke ligger i ro...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...