Gå til innhold

Barnevakt

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi trenger barnevakt om to uker. Det er bare en liten time mens vi er på dåpsamling i kirka.

Det er på kvedstid så jentungen sover, så barnevakten trenger bare sitte å glo på tv liksom.

Problemet er at jeg ikke har lyst å spørre svigermor selv om jeg føler at jeg må. Jeg har lyst å be en venninne.

Svigermor er så voldsom! Det skal dulles og koses og kysses og alt heeeele tiden.

Klynker jentungen litt så har hun plutselig vondt i magen og svigermor bysser og klapper på ryggen og sier nå må du rape, nå må du rape til farmor. Stapper smokken i munnen på jenta enda hun ikke vil ha den. Joda, ta smokken din nå. Nå må du ta smokken din. Bestemmer at hun har vondt i magen, bestemmer at hun er sulten, bestemmer at hun trenger ny bleie osv.

Jentungen legger seg ca halv sju hver kveld og sover til 02-03 for mat. Så i utgangspunktet så sover hun fra 20-21 mens vi er borte. Men jeg har på følelsen at svigermor klarer å vekke henne på en måte som en unnskyldning for å ta henne opp.

Svigermor vet ikke om at vi skal bort, men hinter alltid frempå at hun vil sitte barnevakt. Så om jeg velger å spørre en venninne så vedder jeg på at hun kommer til å få vite det og bli sur fordi jeg ikke valgte henne.

Any tips?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bare be en venninne du. Trenger ikke si noe til svigers om det.

Skrevet

Kan du ikke rett og slett si til svigermor at du sparer henne til når dere trenger barnevakt når barnet er VÅKEN. Presiser at du heller vil hun skal passe barnet i våken tilstand, fordi det da blir koseligere for henne. :)

Skrevet

21:49

Den var ikke så dum :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...