Anonym bruker Skrevet 17. mars 2011 #1 Skrevet 17. mars 2011 Hvordan føltes det ut for dere? Jeg er så usikker på om det er noe på gang eller om det er bekkenet som er litt surrete... I det siste etter anstrengelser får jeg sterke mensensmerter som kommer takvis, noen må jeg puste meg litt lett gjennom. De sterkeste sprer seg framover mot magen og ned mot underlivet. Jeg har i dette svangerskapet slitt med en del slim, men det øker på når jeg får disse takene og da kan det gjerne komme litt brunt slim sammen også. Dette kan jeg ha noen timer før det gir seg, dette er tredje gangen jeg får det, jeg tar meg paracet og legger meg nedpå å prøver og sove, da er det bedre når jeg våkner. Legen mente dette var bekkenplager, men jeg syns det minner meg litt om starten på fødsel, var litt slik jeg hadde det før jeg fødte sist, men litt sterkere. Jeg er i uke 21
Anonym bruker Skrevet 17. mars 2011 #2 Skrevet 17. mars 2011 Ble sendt rett på sykehuset da jeg opplevde slike. Ring fødestua og snakk med dem.
Anonym bruker Skrevet 17. mars 2011 #3 Skrevet 17. mars 2011 Du må ringe føden. De tar deg sikkert inn for en sjekk.
Anonym bruker Skrevet 17. mars 2011 #4 Skrevet 17. mars 2011 Var det rier du hadde da? Legen min mente nok jeg var lettere hysterisk, følte meg en smule dum der jeg satt. HI
Anonym bruker Skrevet 17. mars 2011 #5 Skrevet 17. mars 2011 Jeg hadde kynnere fra ultralyden i uke 18 og de kunne være sterke og svake, kom takvis og lignet svake rier. I uke 33 kom de premature riene, da ble jeg innlagt annen hver uke. Hadde et mildt sagt stressende svangerskap.
Anonym bruker Skrevet 17. mars 2011 #6 Skrevet 17. mars 2011 Takker for svar, jeg blir så usikker når legen sier til meg så lenge dette til slutt går over så er det nok bekkenplager og det er da ingenting å ta sånn på vei for. HI
Anonym bruker Skrevet 17. mars 2011 #7 Skrevet 17. mars 2011 Det er uansett verdt å sjekke. Heller en gang for mye enn en gang for lite. Selv hadde jeg sterke, vonde kynnere fra uke 17. I uke 29 tok det plutselig helt av, og da ringte jeg føden bare for å høre hva de syntes. De ville ha meg inn for en sjekk, men sa at alt sikkert var ok, selv om kynnerne var så vonde at jeg måtte pese meg gjennom dem, de kom regelmessig, jeg hadde menssmerter og en del slim. Det endte med lungemodningssprøyter, drypp, fire døgn på sykehus og beredskap for fødsel for meg Heldigvis gikk det bra og jeg fikk dra hjem.
Anonym bruker Skrevet 17. mars 2011 #8 Skrevet 17. mars 2011 Tusen takk for svar Det har roet seg litt nå, de takene kommer ikke like ofte, så det hjelper på når jeg tar paracet å slapper av. Det har det gjort de andre to gangene også. Så får prøve å ikke anstrenge meg så mye framover. Men skal be om en sjekk, men er det slik at det er best å vente til neste gang det skjer? (hvis det skjer igjen) Eller kan de finne ut om det er premature rier på gang uansett? Virker som om dere to som har svart har hatt det slik som meg, men at de ''ekte'' premature riene kom litt senere. Kanskje dette er en asvarsel på en måte? HI (Beklager mange dumme spørsmål :/....)
Ranveig R Skrevet 17. mars 2011 #9 Skrevet 17. mars 2011 Om du ikkje har "tak" når du blir undersøkt kan dei i alle fall sjekke om du har begynt å modnast. Eg blei undersøkt i veke 25 pga magesmerter og dei ville utelukke premature rier. Livmorhalsen var lang og fin, ingen teikn til modning, og ultralyd viste at babyen hadde det bra. Eg hadde truleg berre at såpas med kynnare at eg hadde "gangsperr i livmora". Fødde spontant 6 dagar over termin. Ring føden og be dei ta ein sjekk. Det er så usannsynleg mykje bedre å sjekke ein gong for mykje (og bli sendt heim igjen med "hysterisk mor-følelse") enn å sjekke ein gong for lite og gå i fødsel i veke 21!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå