Gå til innhold

Hvor ofte er barnehage barnet deres forkjølet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Guttungen begynte i barnehagen i August, og vi har hatt han hjemme 5 ganger en hel uke pga. forkjølelse og feber. Han har også hatt omgangsyken 2 ganger siden da. Er dette mye eller helt normalt?

Personalet har gitt skryt for at han alltid er varm og tør, så det ligger ikke i at han har for lite klær.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Høres ut som det samme som hos oss!

Her startet hun også i august, og det har vært runde på runde med forkjølelse. Og ja, hun ligger nå med tett nese og feber, så ingen bhg i morgen.

Skrevet

Jeg syns det høres lite ut;-) Det er helt vanlig at barna er mer eller mindre konstant syke når de begynner i barnehagen. Det bedrer seg etterhvert når imunforsvaret blir bedre. Da er det kun nesa som renner og at de hoster uten at de får feber og dårlig allmentilstand;-) Omgangssyken er sånn som av og til kommer ofte og så kan det gå lang tid til neste gang. Første året sønnen vår gikk i barnehagen hadde han omgangssyken to ganger på forholdsvis kort tid i tillegg til at jeg og mannen hadde det, så gikk det to år til neste gang han fikk det. I år har resten av familien hatt det et par ganger, men han i barnehagen har holdt seg frisk hele vinteren.

Skrevet

Dette høres nok normalt ut.

Storebror var MYE mer borte når han startet i barnehage, mens lillebror har vært syk omtrent som deres.

Skrevet

Takk for svar :-) Får håpe det dabber av etterhvert da. Meg og samboer ligger også langflat når guttungen er syk. Skal ikke mye til å smitte oss :/ Også nå når jeg er gravid er det ekstra tungt.

Skrevet

Mine er forkjølet ca 2-3 ganger i uken. De er kanskje ute hjemme fra bhg maks 5 ganger iløpet av året pga sykdommer alt fra forkjjøla til omgangssyken!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...