Gå til innhold

Er det bare slik at om barnet har to gode venner

Anbefalte innlegg

Skrevet

(jenter), må man bare tåle at det ofte blir en som er utenfor...det er vel bare slik jenter er? Kan man gjøre noe som foreldre for å forhindre dette?

Jenta mi på 5 har to gode venner i barnehagen, men forteller om episoder der feks bare hun andre venninna fikk en eplebit av den andre, og ikke min jente. Eller at jenta mi ikke fikk være med på leken, fordi det bare er plass til to osv...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Flashback fra da jeg var liten;) Vi var 3 jenter som var venninner, men ofte kunne vi bare være sammen to og to, så en var nesten alltid utenfor og vi rullerte på hvem som var ut.

Jepps, det var hårda bud og jeg tror det er ganske vanlig blandt små (og store?) jenter. Men vi anså oss for venninner alle tre. En merkelig ordning, ja;)

Skrevet

Ja, jeg opplevde også det samme som barn...og jeg tror alle jenter kjenner til fenomenet. Heldigvis virker det som om de koser seg mest sammen da=)

Skrevet

Så lenge de koser seg og det ikke alltid er den samme som er utenfor så regulerer de det nok greit selv.

Huff, kjenner nesten at jeg gruer meg litt til Jubeltrollet blir større og på`n med jente-greier, hehe;)

Skrevet

ja, det er vel slik livet er! De er alle venner og koser seg sammen, men jeg kjenner det litt i magen avgtil...ikke lett å vokse opp gitt=)

Skrevet

Er veldig ofte sånn, er min erfaring. Men flere enn tre går av en eller annen grunn greit.

Skrevet

Jeg tror nok dessverre det er sånn. Men det er jo dessverre veldig kjedelig. Jeg var den jenta som ikke fikk være med. Det er fryktelig trist.

Kanskje det hjelper om du prater med foreldrene til de to jentene og sier at jenta di ofte føler seg utelatt og kan de snakke med barna og si at de må passe på at din datter også får være med på leken. Bare ikke si direkte ut at din datter stenger ute min datter for da vil de føle seg angrepet og gå i forsvars posisjon.

Skrevet

Det er sånn jenter er. Flashback fra barndommen ;-)

Vi var 4 jenter som hang sammen vi da - hele barneskolen - tidvis gikk det bra, men periodevis delte vi og to og to - og gjorde alt vi kunne for å holde de andre to utenfor ;-) Neste uke byttet vi venninne - haha, for et opplegg! Var hårda bud - ikke bare bare husker jeg.

Er ikke nødvendigvis slik at det er bare datteren din som blir holdt utenfor, men at de "bytter på" slik vi gjorde. Jenter er gjerne erteris, parvis - to og to. Merkelig opplegg.

Når vi begynte på ungdomsskolen var det om å gjøre å være bestevenner med alle på en gang.

Det betyr likevel ikke at du ikke kan prate med jentene om det, at det ikke er lov å holde noen utenfor, at de må dele med alle osv. - men likevel, tror det er en del av det å vokse opp som jente! ;-)

Skrevet

Har ikke opplevd det her selv, som jeg kan huske... Men jeg tenker at istedet for å ta det opp med foreldrene til de andre jentene ville jeg tatt det opp med de som jobber på avdelingen til dattera di og spørre dem hvordan de ser situasjonen? Om det bare er dattera di eller om de bytter på... Og om det skulle være at de også kun har observert at det er bare dattera di som blir utestengt så er alternativet at de ansatte snakker med jentene, du snakker med jentene eller at du snakker med foreldrene..

Lykke til

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...