Anonym bruker Skrevet 17. mars 2011 #1 Skrevet 17. mars 2011 En jente i bhg til datteren vår har ikke så mange å leke med etter hva jeg har forstått av mammaen. Hun er den første jenta datteren vår ble kjent med i bhg. Men hun er litt annerledes. Hun er på en måte litt fjern og i sin egen boble. Når datteren prøver å få igang en lek eller noe, holder den jenta på med helt egne ting og bryr seg ikke noe om datteren. Hun sier også veldig mange usammenhengde og rare ting. Man kan ikke ha en ordentlig samtale med henne. Sist hun var her slo og sparket hun oss voksne fordi hun ikke ville ha på dress ute. Vi vil gjerne la denne jenta leke hos oss, men samtidig merker vi jo at datteren ikke syns det er så gøy og at hun blir sliten og veldig lei av henne. Hvor inkluderende er dere med slike litt annerledes barn?
Anonym bruker Skrevet 17. mars 2011 #2 Skrevet 17. mars 2011 Det kommer helt an på annerledesheten og graden av den. Hvem er det som vil at denne jenta skal leke med din datter? Mammaen hennes? Eller jenta? Hvor gammel er annerledes-barnet? Er det noen diagnose(-r) mer enn "annerledes"? Er mammaen annerledes? Rar tale kan bero på så mangt: dårlig hørsel, dårlig utviklet tungemuskulatur, mangel på øvelse - og det er noe mammaen til denne enten bør, må og skal ta tak i, sammen med de rette instansene, ikke dere. At hun ikke ville ha dress ute kan også tolkes som at hun ikke ville ut. Men hvis dere vil være inkluderende, så vær det, men da må dere foreldre også på banen og leke med barna, slik at din datter kan få pauser fra annerledesbarnet.
Anonym bruker Skrevet 17. mars 2011 #3 Skrevet 17. mars 2011 Jeg syntes det er viktig å lære barnet mitt at alle skal være med på leken, og alle skal behandles likt og bra. Men ditt barn er ditt første ansvar og hvis hun ikke setter pris på å ha besøk av denne jenta så hvorfor tvinge henne til det. Ditt barn går først.
Anonym bruker Skrevet 17. mars 2011 #4 Skrevet 17. mars 2011 Min sønn må inkludere andre i leken, det er ikke lov å utestenge noen bare fordi det ikke er bestevennen. Samtidig må noen barn få leke i fred med sine ting, det er ikke alltid det passer å avbryte lek for å inkludere. Det er ALDRI lov å ekskludere noen fra bursdager ol. Vi tar aldri med barn hjem etter en lang dag som ikke sønnen min har lyst til å ha med. På hjemmebane inviterer vi kun de han har lyst til å leke med.
Anonym bruker Skrevet 17. mars 2011 #5 Skrevet 17. mars 2011 Jeg prøver så godt jeg kan å lære barna mine å håndtere alle typer mennesker, og å vise raushet for annerledeshet. De skal kjenne til at noen mennesker ikke har samme forståelse for sosiale spilleregler som andre, av ymse grunner, og finne gode måter å håndtere dette på, slik at den som er annerledes ikke føler seg systematisk utfrosset eller tilsidesatt. Det betyr ikke at de tvinges til å være erteris og bestevenner. Jeg prøver også å lære barna mine til å føle og vise omsorg for de som er svakere enn dem.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå