Anonym bruker Skrevet 17. mars 2011 #1 Skrevet 17. mars 2011 er det noen her som vet forskjellen? og hva ville dere valgt?
Anonym bruker Skrevet 17. mars 2011 #2 Skrevet 17. mars 2011 Kommunale har ofte lenger åpningstid og private er mer utsatt ved sykdom ol. Har inntrykk av at det oftere er underbemanning i de private. Men jeg vet også at på brukerundersøkelser scorer ofte private barnehager litt høyere. Jeg har dårlige og gode erfaringer med både private og kommunale.
Anonym bruker Skrevet 17. mars 2011 #3 Skrevet 17. mars 2011 Stod det ikke noe om at private barnehager skal få mindre penger, slik at driften ikke lenger lønner seg for dem da?
Anonym bruker Skrevet 17. mars 2011 #4 Skrevet 17. mars 2011 Vi har kommunal barnehage, noen av vennene våre har private. Eneste forskjellen som jeg vet om, er at vi slipper dugnad Kommunen har vaktmestertjeneste som kommer og ordner opp ute med raking av løv, beskjæring av trær, fylling av sandkasse osv. Dette kan den hende du må bidra til som forelder i en privat bhg.
Anonym bruker Skrevet 17. mars 2011 #5 Skrevet 17. mars 2011 Det er dugnad i mange kommunale barnehager også
Anonym bruker Skrevet 17. mars 2011 #7 Skrevet 17. mars 2011 ok, søkte på to kommunale og en privatbarnehage til barna mine, og håpa egentlig dem ikke skulle få svar på den private, men fikk da selvfølgelig plass i den private i dag, er litt usikker på om jeg skal ta imot plassen eller om jeg skal avslå og fortsette på venteliste, men er da litt redd for at dem kanskje ikke kommer inn på noen av de andre. hørt mye negativt om priv bhg
Anonym bruker Skrevet 17. mars 2011 #8 Skrevet 17. mars 2011 Du må nesten ringe til den bhg du har fått plass i og høre med dem. Vi skal flytte vår yngste over i privat bhg nå og ser frem til det. Her blir det lange åpningstider, holder åpent hele året, ingen dugnad osv osv. Veldig fleksibelt. Alle barnehagene er forskjellige.
Anonym bruker Skrevet 17. mars 2011 #9 Skrevet 17. mars 2011 Vi har privat barnehage og den er 100 ganger bedre enn de kommunale rundt her. Må satses litt mer i de private... Nyere er de ofte også. Men alle barnehager er forskjellige da. Så du må nok undersøke den aktuelle barnehagen.
Anonym bruker Skrevet 17. mars 2011 #10 Skrevet 17. mars 2011 ja kanskje jeg skal ringe dem og få litt mer info. står veldig lite på internettsiden dems syns jeg...men ja det er jo forskjell på barnehager så er jo ikke sikker det er så ille der...! billig var det ikke da men, full bhg plass koster 2500 i mnd per barn, så det blir 5000 for 2, sto ikke noe om søskenrabatt heller, som jeg vet andre har fått når det har vært flere barn..!
Anonym bruker Skrevet 17. mars 2011 #11 Skrevet 17. mars 2011 Vi har sønnen vår i privat barnehage, og trives veldig godt med det. Jeg har selv jobbet i en kommunal bhg, og synes helt klart barnehagen til sønnen min er mye bedre enn de to jeg har jobbet i. I de kommunale jeg har jobbet har det vært på grensa til underbemanning hele tiden, dugnader, ekstra penger til turer og utflukter som barnas foreldre måtte ut med, mange småstillinger blant personalet, og i tillegg slitte gamle lokaler og leker. Vi fikk heller ikke vikarer før den syke hadde vært borte i 16 dager. I min sønns barnehage er de så godt som alltid godt med bemanning, vikarer fra en av de første dagene med sykdom, det har vært EN dugnad siden han begynte, han er skolegutt i år, nye fine lokaler og det står til stadighet paller med nye leker utenfor, de har egen buss (og et par ansatte med busslappen) og egen båt som storbarna bruker på våren/sommeren. Slik det er her i byen så er det også mer vannlig med menn i private barnehager, enn i kommunale av en eller annen grunn. Jeg hadde ikke ville byttet ut barnehagen med alt i verden og er storfornøyd med privat
Anonym bruker Skrevet 17. mars 2011 #12 Skrevet 17. mars 2011 Det er nok veldig forskjellig fra kommune til kommune, her i kommunene er klart de private best, og det er dugnad i både privat og kommunal. Søskenrabatt er det i alle barnehager , det er det kommunen som betaler for ( til barnehagene, så 2500 er nok inkludert kost, for det er ikke lov til å ta over max pris som er på 2330 pr 100 % plass, så fremt ikke eier og foreldreutvalg har blitt enige om det . Du må nok undersøke med den enkelte barnehage for å finne ut om de jobber med det du legger vekt på av pedagogikk og annet du mener er viktig!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå