nalina Skrevet 17. mars 2011 #1 Skrevet 17. mars 2011 mannen i huset og jeg har bestemt oss for å gifte oss neste år.. og i tillegg venter vi baby i september.. og etter nylig huskjøp så gikk alle sparepengene til det.. er det noen som har kombinert dette?? bryllupet på lørdagen med da middag og diverse og dåp på søndag.. vi skal invitere de samme i dåp som i bryllup så hvorfor ikke ta begge begivenhetene på en gang tenkte vi. hva mener dere??
septemberspire ;-) Skrevet 17. mars 2011 #2 Skrevet 17. mars 2011 Vi giftet oss og hadde dåp på samme dag,hadde det på en lørdag Snuppa var da tre og en halv måned. da vi hadde inngang i kirka bar søstern min likjemor framfor meg som vår egen lillebrudepike, så hadde vi vielsessermonien, for så gå over til dåpen. Veldig koselig og midt i blinken for oss. Hadde middag for nærmeste famillie, de som det ville vært naturlig å ha i dåpen, så hadde vi kaffe/fest etterpå for den utvidete famillien og vennekretsen. Hadde eget gavebord for henne og noe egen dåpspynt for henne. Vi hadde sørget for at de som normalt ville vært i dåpen hadde fått egen beskjed om dette( skulle kanskje laget spesielle invitasjoner der begge deler var nevnt, men alle viste det uansett) Så kunne de resterende gjestene se selv om de ønsket å gi dåpsgave og sånt selv. Var en veldig koselig dag og føler vi fikk feiret begge dagene :-)
nalina Skrevet 18. mars 2011 Forfatter #3 Skrevet 18. mars 2011 så koselig det hørtes ut ja vi leker med tanken men får se hva som skjer:) kan jeg ta kontakt med deg dersom det skulle vise seg at vi gjennomfører det??
Gjest Skrevet 18. mars 2011 #4 Skrevet 18. mars 2011 Høres kjemefint ut. Så lenge alle får vite at det er både bryllup og dåp samtidig. Disse som overrasker hele familien med bryllup, under barnas dåp, har jeg ingenting til overs for... Flere ganger enn man får vite, blir familiemedlemmer lei seg fordi de ikke fikk være endel av bryllupet. Spesielt mødre! Tenk om døtrene våre giftet seg helt plutselig, og uten at vi fikk vite noe.. Jeg hadde blitt veldig lei meg.........
septemberspire ;-) Skrevet 18. mars 2011 #5 Skrevet 18. mars 2011 Var kjempekoselig..om en noe slitsomt..men veldig gla for at vi greide å lage dagen så fin. Hadde bestemt oss for å gifte oss da jeg ble gravid å fant ut at vi ville gjenomføre det uansett.Hadde nesten hundre gjester til kaffen så er ganske stolt over at vi greide å få alt på plass, gjorde mye selv også for å holde det rimelig. Litt styr med å liksom måtte forte seg å finne kjole med en gang snuppa var født, men gikk raskt ned etter fødselen så det ordnet seg. Hadde også fokuset på å finne en enkel kjole med halterneck slik at jeg fikk til å amme :-)( bare husk på å ta mål for brystene når du har melk i...ellers kan det kremt bli trangt...hi hi) Veldig viktig å ha en gode, eller flere gode barnevakter som man stoler på. Jeg hadde snuppa med meg til frisør osv, men da bryllupsfestent var igang" fokuserte" jeg kun på å kose oss og være sammen med alle. barnevaktene kom med likjemor når hun var sulten og tok seg ellers av alt, følte at hun ble godt tatt vare på og fikk mammakos når hun skulle ha mat. Hun hadde et eget rom der vogna var og sov seg igjenom festen. Jeg drakk ikke og gubben tok det rolig, så når vi tok kveld en gang ut på natta tok vi henne med oss i campingvogna. Siden hun var så liten ville vi ikke være uten henne. Hadde et minneverdig bryllup og dåp. Bare å ta kontakt hvis du lurer på noe :-)
septemberspire ;-) Skrevet 18. mars 2011 #6 Skrevet 18. mars 2011 Det var veldig fint :-) Syns også at det er greit å informere, så var ingen overaskelse at det var bryllup, var det invitasjonene gjalt,men hadde informert de som liksom var naturlig å invitere i dåpen muntlig, så var ikke egen dåpsinvitasjon.
Guttejenta Skrevet 18. mars 2011 #7 Skrevet 18. mars 2011 Mannen min og eg giftet oss 24 juli 2010, sønnen vår ble døpt på samme dag som var på en lørdag. Vielsen først så dåpen etterpå i samme sleng. Sønnen var nesten 11 mnd da han ble døpt. Vi brukt en hel helg på det pga mange familiemedlemmer som bodde langt unna oss. Vi hadde grillefest fredagen, så lørdag var det kirke og greier. Så sendt vi sønnen vår til barnevakten og da kunne vi kose oss videre med middag, dessert og lignende, tillegg var det fri bar av alkohol. Vi gjorde det klart at vi ønsket ikke å ha barn på bryllupsfest pga alkohol. Dagen derpå brukt vi all resten fra hele helg til et koldbord. Fikk kun positive tilbakemeldinger, og noen sa at det var det beste bryllup/dåpfeiring de har vært med på
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå