Gå til innhold

Å takke nei til kake, boller osv..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvorfor er det ansett som uhøflig å takke nei til kaker, boller, sjokolade osv? Jeg er så overrasket over hvor negative reaksjoner jeg får når jeg takker nei til slike ting. Og det gjelder ikke kun ved hjemmebesøk, men like mye ved cafebesøk osv. Jeg kan virkelig ikke forstå hvorfor man absolutt skal spise noe bare for å gjøre noen andre fornøyde. Det er virkelig noe som irriterer meg...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Der er jeg enig med det HI. Men jeg tror det er fordi da får de du er sammen med enda dårligere samvittighet for å spise det.

Om alle skeier ut er det liksom ikke så farlig, men om de ser at du er flink blir det verre.

Skrevet

Jeg føler meg litt ufin når jeg takker nei til slike ting.. Så lenge spiste jeg bare for å gjøre andre fornøyde. Men nå har jeg helt sluttet med det. Prøver å gå ned noen kilo, å hvis folk ikke kan respektere det så er det ikke mitt problem. Jeg kan ta et kakestykke en lørdag f. eks. Men midt i uka? Nei takk!

Farmoren min er ekstrem på det der, å jeg ser hun blir litt furt når jeg sier nei takk. Men hun vil jo ikke spise det selv da! Men vi skal ha.. Så da bli valget enten å fortsette å dra på besøk, men de får godta at jeg ikke vil ha noe søtt. Ellers å orker jeg ikke dra på besøk om det blir et evig kakemas..

Skrevet

vennene mine respekterer det :) men familie.. nei de blir grinete:P så holder meg unna familiemat i 8 uker, for nå slanker jeg meg. men i går var jeg synlig syk og da dro jeg. da er jo sykdom en unnskylding i seg sel til at de ikke kan bli sure for at jeg ikke spiser snop :P

skal gå i 8 uker. har gått i 2 uker. 6 uker igjen i ketoseee :D *føler meg max flink*

Skrevet

I tillegg må det kommenteres på alle bauer og kanter! "ja du passer vel kurvene du?" "typisk kvinnfolk" osv, osv. Jeg blir så lei av å måtte forsvare det!

Og jeg er ikke en gang på slanker'n. Men det er noen kaker jeg ikke er så begeistret for som feks marsipankake og da takker jeg nei. Og det må noen gjøre et stor nummer ut av!

Skrevet

Jeg tror også det må være noe sånt.. Blir helt gal, jeg. Har jeg lyst på noe så spiser jeg det, har jeg ikke lyst på noe så lar jeg være.. Og jeg kommenterer ikke hva andre gjør, for det bryr meg midt i ryggen.. MEN andre skal liksom prakke på ting.. Forrige uke var jeg ute med noen venninner på cafe, og kjøpte meg en kaffe, for det var det jeg ville ha, ville ikke ha noe søtt eller noe å spise. Men sannelig ble det ikke plassert en bolle foran meg. Og jada, veldig hyggelig, men hadde jeg hatt lyst på så hadde jeg da vitterlig kjøpt det selv..

Andres etegilder blir liksom påprakket enhver.. Da får heller leve med sin egen dårlige samvittighet.. :P

HI

Skrevet

Å ja.. Og det beste er hvis de klarer å gi deg skikkelig skyldfølelse for å ikke spise. Nei, man kan bli gal av mindre.. Den beste kommentaren jeg har fått har vært "ja, da var det jo mye vits for meg å invitere på kaffe. Du har jo ikke en gang vondt av litt kake"... Så hyggelig var det å bli invitert på KAFFE der i gården.

Skrevet

Å ja.. Og det beste er hvis de klarer å gi deg skikkelig skyldfølelse for å ikke spise. Nei, man kan bli gal av mindre.. Den beste kommentaren jeg har fått har vært "ja, da var det jo mye vits for meg å invitere på kaffe. Du har jo ikke en gang vondt av litt kake"... Så hyggelig var det å bli invitert på KAFFE der i gården.

HI

Skrevet

Helt enig med HI! Skal man dytte i seg usunne ting man egentlig ikke har lyst på? Det er jo helt feil! Da må jeg droppe sjokoladen jeg hadde tenkt å unne meg om kvelden liksom... Og det er krise (SJOKOMAN:P)

Ingen som kommer på besøk hos meg trenger å få dårlig samvittighet for å takke nei! Det kan være jeg serverer nystekte boller, men det gjør meg ingenting om de ikke spiser det! Har nok av unger som spiser. Hehe :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...