Gå til innhold

Nå er det jammen ikke lenge igjen....


fru H

Anbefalte innlegg

Gikk plutselig opp for meg at det ikke er lenge igjen til det kommer et nytt lite barn inn i familien vår. 79dager stod det idag da jeg logget inn, det er jo under tre måneder....... Kanskje på tide å begynne å gjøre ting klart. Finne ut hav jeg mangler av ting og tang.

 

Blir spennede å følge alle her inne etterhvert som bebisene begynner å "poppe" ut. Selv har jeg termin 4.juni, men har "bestilt" fødsel 2.juni. Da har vi bryllypsdag så det ville jo være en fantastisk gave på en sånn dag. Det er nummer tre jeg venter og har jo hørt at nummer tre kan være en luring, så vi er veldig spent. Nummer en og to har jeg fått henholdsvis 8 og 11 dager før termin.

 

Selve fødselen har jeg ikke tenkt så altfor mye på enda. Jeg velger å tro at det skal gå greit. Jeg håper å føde knestående som med nummer to og regner med at lystgassen skal være min beste venn i noen timer:-) Ellers er jeg åpen for alt av smertestillende om det skulle være nødvendig.

 

Hva med dere andre? Noen som har begynt å tenke på disse tingene??

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei! =)

Jeg har i hvertfall plutselig innsett at tiden har gått en del fortere enn jeg hadde regnet med.

Jeg har termin 12.juni, og venter nr 2. Fødte 8 dager før termin sist gang, så jeg krysser fingrene for at det skjer litt før tiden denne gangen også.

Tiden fremover blir hektisk tror jeg, for her skal det pusses opp rom både til snuppa vi har fra før og snuppa vi venter nå, samtidig som jeg har eksamener i mai. Godt vi er to om det, og at vi har både snille venner og familie som kan stille opp hvis vi trenger hjelp tror jeg.

 

 

 

 

,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har knapt skjønt at jeg er gravid jeg, og har også termin 4. juni. Eller altså, jeg skjønner det jo, har vært kvalm hele tida. Det jeg ikke helt skjønner er vel at det faktisk kommer en baby i hus igjen. Vi har en gutt som kommer til å være ca 21 mnd når knerten blir født, og det er så travle dager at jeg ikke klarer å tenke like mye på graviditeten denne gangen som sist. Sist var jeg så lei da mini ble født 3 uker før termin at det kjentes ut som jeg hadde gått minst 3 uker over. Og nå er jeg ikke lei i det hele tatt. Og jeg håper veldig at ungen ikke kommer før termin denne gangen. Mulig jeg endrer mening når det nærmer seg, for all del. Men rent praktisk i forhold til termin og permisjon passer det svært dårlig hvis det skjer noe før termin.

 

Ellers har jeg INGENTING klart. Har kjøpt en babylue bare. Vet ikke om det er gutt eller jente denne gangen, og jeg har en mann som syns at når vi har venta så lenge kan vi vente de siste mnd og beholde spenninga mht akkurat det, så ser ikke ut til at det blir noen 3d ul. Jeg vet ikke om jeg klarer å holde meg, men er samtidig så dårlig at jeg ikke vil kjøre bil helt inn til Oslo alene heller for å dra på 3d ul alene. Og så lenge man ikke vet om man skal gå for rosa eller blått er det lite vits i å handle noe. Har jo mye fra forrigemann, særlig hvis det blir gutt. Og har vogn, seng og alt annet stæsj også. Er liksom bare klær hvis det skulle bli jente vi har behov for.

Men fra forrige uke ble jeg jaggu 100%sm pga bekkenløsning oppå en ellers heftig kvalme som ikke vil gi seg. Det likte jeg DÅRLIG. Mulig det kan gjøre at siste trimester kommer til å snegle seg avgårde. Det jeg håper er at fysiobehandling skal gjøre at jeg kommer meg tilbake på jobb igjen noen uker, men det er nesten så jeg tviler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det 85 dager til termin i dag.. Føler det er leeenge, iom at jeg ikke kan gjøre så mye annet enn å ligge på sofaen for tiden.

 

Når det gjelder stæsj, så er det meste på plass fra forrige gutteplutt. trenger vel egentlig bare å organisere det litt. Vaske klær og se om det er noen småting som mangler.

Når det gjelder fødselen så har jeg gjort en kjempejobb ila de siste 6 mnd, har klart å kvitte meg med fødselsangsten og begynner faktisk å glede meg litt.

 

Ventingen leder til noe godt, er mantraet nå for tiden :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...