Gå til innhold

KVALM


to+en til!

Anbefalte innlegg

Da har visst kvalma slått inn for fullt hos meg. :( Jeg kaster opp hele dagen, har holdt meg hjemme fra jobb i går og i dag. Får vel ringe legen i morgen å høre om det er mulig å få ei sykemelding. Har ikke klart å stå opp enda heller, ligger med dataen i senga. Kan ikke huske det var sååå gale de andre gangene. Men det var vel kanskje det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei!:) Føler md dg! Jeg er også konstant kvalm, med brekninger! Har vært slik en uke! Slitsomt, men prøver å jobbe, siden jeg ikke kaster opp enda. Skal til akupunktur hos jordmor om en uke, håper d kan hjelpe litt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Jeg føler virkelig med deg, jeg har kastet opp i 2 uker. Var hos legevakten i går siden formen min var så utrolig dårlig, fikk beskjed at jeg var dehydrert men ikke ekstrem. Så jeg fikk noen tabletter som skulle ta kvalmen, en di har ikke hjulpet. Jeg ligger temmelig lenge i sengen jeg også, for å prøver å bli god til jeg står opp. Men hjelper egentlig ikke. SÅ jeg føler virkelig med deg, skal selv prøve akupunktur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Føler med dere, er grusomt å være kvalm.

Hvilken uke kom kvalmen deres? Er 5 uker og venter bare på det..., hehe : )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min kvalme og oppkast kom da jeg var 6+2, har siden da kastet opp det vil si jeg er i uke 8+3. Jippi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble kvalm i uke 5, og i uke 6+3 så ble jeg veldig dårlig.

Jeg har nå vært å fått meg kvalmestillende. Afipran. Og det hjelper en god del. Blir bare veldig trøtt av de. Men alt er bedre enn å kaste opp hele døgnet...

 

Anbefaler det til deg som skulle gifte deg!! Leste den andre tråden din. :) Ihvertfall for den dagen. Vi giftet oss i høst, og jeg ville ikke prøve på å bli gravid før bryllupet var overstått. I tilfelle jeg ble dårlig, og det ble jeg jo..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi har prøvd i 1 og et halv år, så regnet ikke med å bli gravid til bryllupet. Men det gjorde jeg, og jeg har fått Afipan men det fungerer ikke på meg. Jeg har prøvd alt legen har sagt utenom akupunktur, det skal jeg prøve i morgen. Vis det ikke fungerer så blir nok ikke bryllup i år på oss. Så er redd jeg må avlyse :((((( Jeg som har planlagt så lenge og har gledet meg så mye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å nei... håper du slipper å avlyse bryllupet! :( Kanskje evt utsette det litt? Til du er litt lenger på vei? Hvor langt er du på vei når bryllupet skal være da? Det kan jo hende den værste kvalmen er over da! :)

Om ikke akupunktur fungerer, så kanskje legen har et annet kvalmestillende middel du kan bruke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bryllupet skal være om 2 uker å da er jeg 11 uker, men har tenkt over det å kommer nok til å utsette det til neste år. Jeg greier ikke å glede meg til den store dagen, så blir nok neste år. Prøvde akupunktur i dag, han tok en nålå stakk meg under tungen, han får ikke lov til det i morgen. Er helt blodmeltet og det er vondt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så dumt at bryllupet mest sannsynlig blir utsatt. Men skjønner deg godt. Det er jo en stor dag, og en vil jo være i fin form. Hadde ikke vært noe særlig å lide seg gjennom dagen, når en egentlig kan ta det igjen neste år. :)

 

Hørtes vondt ut med nål under tunga!! Spesielt når en er kvalm fra før..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her vurderes sykemelding hver eneste dag... Har klart meg til nå, men hver dag er en evig kamp.

Er KONSTANT kvalm. Brekker meg, men spyr ikke heldigvis.

Men jeg griner.... Blir så fortvila når det står på som verst at jeg sitter på jobben og griner...

Sovner nesten i det øyeblikket jeg kommer inn døra og holder senga hele kvelden.

Det er jo ikke akkurat livskvalitet for hverken meg, mannen eller min vakre sønn at jeg tar ut alt jeg har av krefter på jobb.

 

Neste uke skal mannen til Danmark, og det gruer jeg meg til.

Hver dag nå har jeg kun overlevd og klart å gå på jobb fordi mannen har stått opp før meg (står opp halv seks enda han er musiker og ikke trenger å stå opp før senere) og laget mat til meg som jeg har spist i senga.

Neste uke må jeg klare meg alene og i tilegg få opp sønnen min og lage frokost og levere i barnehagen.

Akkurat nå ser jeg på det som å gå 5-mila hver dag!!!!

 

Frustrert!

 

Vi får prøve å holde ut og tenke at det er et bra tegn på at dette går fint!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville bedt om sykemelding Lille Trompet! Ingen vits i å slite seg heilt ut. Ihvertfall for den uka mannen din er vekke. Jeg aner ikke hvordan jeg skulle klart meg uten mannen akkurat nå....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er også grusomt kvalm. Vært det i et par uker. Kaster ikke opp, men det sitter helt oppe i munnen.

Jeg blir en del alene etterhvert da jobben til min mann nå har funnet ut at han skal jobbe borte igjen. Da må alt stell av de 2 andre gjøres av meg. Heldigvis er eldste så gammel at ho gjør ting selv.

Det snodige er at kvalmen er om kvelden, med de 2 andre har det vært om morgenen.

 

Jeg sliter også utrolig mye med luft i magen. Føler at magen sprenger..

Kvisealderen er jeg visst også tilbake i, masse kviser overalt. Merker at dette svangerskapet er helt annerledes en dem andre. Men det kommer jo forhåpentligvis noe godt ut av det, og da er det vel verdt det ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vel, nå blir bryllupet utsatt til neste år. Jeg har vært så galen og kastet opp i 3 uker, onsdag ble det så gale at jeg kastet opp blod. Da var det nok, ble endelig lagt inn på sykehuset da. Det var utrolig deilig må jeg si, var godt å komme seg. Hadde tatt av 8 kg på 3 uker så var temmelig sliten. Men nå er jeg kommet hjem igjen, liten kvalmen, men greier å kontrollere det til nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uffda! Men godt du fikk komme deg inn på sykehuset for å få i deg litt næring! Håper du klare å holde det litt ved like nå da. Husk å få i deg mat og drikke, bittesmå biter og super i gangen. Det hjalp meg etter jeg fikk kommet meg litt, da jeg fikk kvalmestillende. Nå klarer jeg å holde kvalma litt mer i sjakk. God bedring!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...