Gå til innhold

Erfaring med snuforsøk av baby i seteleie?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har forsøkt dette, og var det vellykket? vil gjerne høre om hva slags oplevelser folk har hatt med dette, jm sa at det fungerte i ca 50 % av alle forsøk.. Takk :-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min søster snudde jenta si fra tverrleie.. Det var vellykket. Men det var ganske vondt syntes hun. Vet ikke hvordan forskjellen fra sete og tverrleie er! Lykke til

Skrevet

Takk :-) Har også hørt at det er ganske vondt og ubehagelig, så håper hun snur seg selv snart så jeg slipper dette ;-)

Skrevet

Lillebror snudde seg endelig av seg selv i forrige uke, jeg er 36+2 i dag, så du trenger ikke å være kjempebekymret enda.

Vet ikke hvor du bor, men det finnes akupunktører som stimulerer barna til å snu seg selv, min akupunktør har hatt god erfaring med det. Jeg bor i Oslo.

Skrevet

Takk for det, godt å høre :-) er bare 33+1 i dag, så hun har jo noen uker på seg enda :-) Bor i stavanger, skal sjekke opp det med akupunktur da, har ikke hørt om at det var en mulighet! Takk for tipset :-)

Skrevet

Min første ble snudd i uke 38 og det var vellykket. Ubehagelig og noe vondt var det, men det gikk fort og var verdt det synes jeg. Det som tok tid var overvåkningen før og etterpå bare. Hadde gjort det samme igjen, men denne gangen har ungen ordnet seg selv :-)

Skrevet

Takk for svar :-) Noen andre med erfaringer?

Skrevet

De snudde sønnen min som lå med rompa godt planta nedi bekkenet sist jeg var gravid. Synes det rett og slett var dritvondt, men det gikk jo på et vis.

Hadde tenkt meg godt om før jeg evnt hadde gjort det igjen, for det er visst ganske stor risiko ved vening, og mange sykehus gjør det ikke. Der jeg skal føde nå vil heller ha setefødsel eller ks, de snur ikke.

Så tenk deg godt om :)

Skrevet

Hei jeg vendte nr 1 på sykehuset i uke 37, synes det var ok, ikke noe vondt men litt ubehagelig. Under vendingen snurret navlestrengen seg rundt foten og halsen på barnet. Det ble mye bekymring og lite liv, de lot meg gå nesten 2 uker over termin. Hun ble født med albu først og jeg fikk ruptur grad 3, ellers normal fødsel. Fødselen startet selv. Hadde jeg kommet i den situasjon igjen hadde jeg blitt svært usikker på hva jeg ville gjort. Men snur du barnet så be om GRUNDIG ul for å utelukke slike problemer :0) Lykke til :0)

Setefødsel er nok mer vrien enn min opplevelse med skulderen først tror jeg.

Skrevet

Hmm, virkelig noe å tenke nøye over altså, så håper jeg slipper å ta den avgjørelsen :-)

Skrevet

Det er ikke alle leger som vil utføre vending.. spørs litt hvor morkaken ligger. Uansett: lykke til!

Skrevet

Snudde min baby i går, og var da 37+3. Veldig kjapt og greit, så jeg er veldig glad vi bestemte oss for å prøve. Ser en del skriver det er vondt, men det syntes ikke jeg. Kløyp litt i huden, på en måte, men ellers ikke noe å bry seg om, og jeg er ikke noen tøffing i grunnen. Følte at både babyen, pappaen og jeg var godt ivaretatt hele tiden. Nå får vi bare håpe at hun ikke snur seg tilbake! Jeg ønsker ikke setefødsel av flere ulike grunner, så for oss var alternativet keisersnitt, og det er jeg hoppende glad for hvis jeg kan slippe!

Lykke til uansett!

Skrevet

Hei!

Hos meg ble det utført vending i ca uke 38 og det var vellykket, det! :) Fikk adrenalin først, slik at ikke livmoren går i rier. Så ble det nøye overvåket, både før/under/etter vending.

Synes ikke det var vondt, mer ubehagelig.. Legen lå oppå meg, og dyttet babyen rundt. Han holdt hodeleie helt frem til termin. :)

Jeg fikk ikke informasjon om "bivirkninger", men de sa at det ble nøye overvåket i tilfelle morkakeløsning etc..

Jeg eg glad vi gjorde det, jeg vil gjøre det meste for å slippe KS... Men nå ligger min i tverrleie, og jeg hååååper han snur seg selv.. Men jeg vurderer aldri å si nei til vendingsforsøk!

Skrevet

Jeg er i samme situasjon som deg. Her var det mange erfaringer. Tror du bare må ta din egen beslutning. Selv ønsker jeg ikke snuforsøk på min lillegutt som ligger sammenbretta med rumpa ned..han får snu seg ellers blir det ks..

Skrevet

Skal selvfølgelig ta min egen besluttning, men synes det er interessant å høra hvordan andre har opplevd dette :-)

Skrevet

Takk, så jo spennende ut :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...