Gå til innhold

Noen som vet? Ang. nuvaring..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg sluttet på p pillene i desember. Fikk en blødning i begynnelsen av januar. Men har siden ikke hatt noen blødning. Jeg har veldig uregelmessig mens når jeg ikke går på prevensjon. Jeg er ikke gravid.

Jeg skal nå begynne på nuvaringen. Legen sa jeg bare kunne begynne selv om jeg ikke har fått mensen enda. Bare bruke annen prevensjon i mellomtiden.

Men vil jeg da kunne få mellomblødninger, eller vil jeg mest sannsynlig ikke få mensen før jeg tar ut ringen etter 3 uker? Vil hormonene den frigjør gjøre at mensen holder seg borte til den tas ut?

Hm.. Skal på tur om 2 uker, å vil ikke ha mensen da =P

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du får ikke blødning med nuvaring, så mulig mensen kommer når du tar den ut om 3 uker. Passer det dårlig med blødning da, bytter du bare ring uten å ta ei ukes opphold. Det gjorde jeg da vi var i syden.

Det blir litt som med p-pilla, det er kun en falsk blødning, for du har ikke eggløsning med nuvaring.

Jeg fikk kun en minimal blødning den uken jeg gikk uten ring.

Lykke til med et godt valg!! Jeg var veldig fornøyd!

Skrevet

Okey, så om jeg setter inn en nå vil det ikke bli krøll siden jeg ikke aner når jeg egentlig skal ha mensen? Har jo ikke hatt blødning på snart 3 mnd. så syklusen min er jo helt på tur. Men det er jo hormoner, så jeg vil vel ikke begynne å blø/få mensen om jeg begynner på ringen nå..

Takk så mye for svar! Godt å høre at du var fornøyd. Ikke lett å vite hva man skal velge..

Syns du det var vanskelig å sette den på plass/ta den ut?

Skrevet

Nei det er ikke vanskelig, bare litt knotete den første gangen. Lag et 8 tall og dytt den inn:)) Funker som bare det!

Skrevet

Supert! Takk for tips :o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...