Anonym bruker Skrevet 17. mars 2011 #1 Skrevet 17. mars 2011 Jeg skal endelig motta min første OS-utbetaling nå i mars mnd, og jeg skal ha etterbetalt helt fra august 2010. Da jeg har mottatt sosialhjelp i mellomtiden, så blir det jeg har mottatt av dem refundert (i underkant av 8000 nesten hver mnd med unntakt av 2 mnd). På "mine utbetalinger" på NAV.no står det at min kommende utbetaling er full os på ca 12600 - skatt. Det er hele beløpet som står, og det står ingenting om noe etterbetaling.. Vil det da si at jeg ikke får etterbetalt noe? At NAV tar inn det jeg har fått i sosialhjelp, men beholder resten selv? For skal det ikke stå på utbetalingene hvis jeg mottar etterbetaling? Æsj, jeg hadde sikkelig gleda meg og trengt de pengene:-(
Anonym bruker Skrevet 17. mars 2011 #3 Skrevet 17. mars 2011 Jeg trodde OS bare kunne etterbetales for de 3 siste månedene?
Anonym bruker Skrevet 17. mars 2011 #4 Skrevet 17. mars 2011 Fra søknadstidspunktet, ja. Om de bruker lang tid på saksbehandlingen skal ikkedet redusere utbetalingen.
Anonym bruker Skrevet 17. mars 2011 #5 Skrevet 17. mars 2011 Dette er vel et spørsmål som ditt NAV-kontor er de rette til å svare på? Men når det er sagt, så behøver ikke etterbetalinen å komme samtidig med ordinær utbetaling. Så ikke krisemaksimer før du vet utfallet. (Ta kontakt med NAV og spør der!)
Anonym bruker Skrevet 17. mars 2011 #6 Skrevet 17. mars 2011 Samme skjedde med meg, bortsett fra at jeg ikke hadde mottat sosialhjelp og skulle ha alt etterbetalt. Fikk vanlig os i april og da jeg ringte for å høre om etterbetalingen sa damen på NAV at det tok litt lengre tid siden de måtte sjekke om jeg hadde mottat sosialstønad iløpet av perioden og trekke fra om jeg hadde mottatt sosialstønad før de kunne etterbetale. Fikk etterbetalingen på neste utbet. av os. Det er kanskje det samme i ditt tilfelle?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå