Anonym bruker Skrevet 16. mars 2011 #1 Skrevet 16. mars 2011 det gjør "vondt" aka er ubehagelig. kjennes ut som en blåmerke som gjør vondt når man kommer nær (sitter på stol med stolrygg som presser å stikket, trener, noen kommer nør stikket osv). er 5 uker siden jeg fødte og ble stukket.
Anonym bruker Skrevet 16. mars 2011 #2 Skrevet 16. mars 2011 Har hatt epidural to ganger det var litt ubehagelig å komme nær i 2-3 dager. Hadde sjekket det hadde jeg vært deg.
Anonym bruker Skrevet 16. mars 2011 #3 Skrevet 16. mars 2011 var os lege på sykehuset på oppfølgigssamtale 3 uker etter ødsel. fikk det sekket da, men var vsst ingenting galt. kanskje jg skal dra til astlegen nå og be hun s på det. dritt å ikke kune trene ller lene seg mot stoler
Anonym bruker Skrevet 16. mars 2011 #4 Skrevet 16. mars 2011 Ta en tur til fastlegen. Den siste epiduralen jeg fikk hadde anestesilegen litt problemer og jeg fikk 3-4 dype stikk, men forsatt bare ømt få dager etterpå.
Anonym bruker Skrevet 16. mars 2011 #5 Skrevet 16. mars 2011 Jeg har hatt vondt i månedsvis etter epidural/spinal - samme som du beskriver med blåmerkefølelsen. Var også lett å kjenne stedet med hånda, var hovent lenge. Tar vel sin tid før alt er leget, og så lenge jeg ikke hadde infeksjonstegn gjorde jeg ikke noe med det. Gikk over av seg selv til slutt
Anonym bruker Skrevet 17. mars 2011 #7 Skrevet 17. mars 2011 Tror jeg var svært heldig her, jeg hadde ikke vondt i det hele tatt jeg. Leser om mange som har sliti masse.. Høres ikke noe gøy ut.
Anonym bruker Skrevet 17. mars 2011 #8 Skrevet 17. mars 2011 Infeksjonstegn: -rødhet i huden rundt inntsikkstedet -varm hud -hovenhet, evt pussdannelse som ved en stor kvise -smerter -nedsatt funksjon (ikke så veldig aktuelt for akkurat dette stedet på kroppen). Du trenger ikke å ha alle tegnene, men poenget er at det skjer en forverring.
Anonym bruker Skrevet 17. mars 2011 #9 Skrevet 17. mars 2011 takk. eneste er at jeg fik vondt etter 3 uker ca. samme dag som rensellsen sluttet. og blir bare vondere og vondere. og kanke lene meg på noe. jeg kan bøye ryggen fremover men ikke bakover.
Anonym bruker Skrevet 17. mars 2011 #10 Skrevet 17. mars 2011 De sikreste tegnene på en hudinfeksjon er rødhet og varme. Hvis huden ser upåfallende ut selv om du har vondt, ligger nok årsaken til smertene dypere ned. Du har jo faktisk hatt en tykk nål inn mellom ryggvirvlene dine. Måtte de stikke flere ganger? Den gangen jeg hadde mest vondt, ble det 5 forsøk før epiduralen satt (legen var ikke helt dreven og jeg som sykepleier tåler å være øveperson). Jeg er av den typen som alltid ser an lenge, men det betyr jo ikke at du ikke skal ta en telefon til fastlegen hvis du trenger forvissing om at det ikke er noe alvorlig galt på ferde. Gjør det!
Anonym bruker Skrevet 17. mars 2011 #11 Skrevet 17. mars 2011 nei, anestesilegeen stakk bare en gang. er hverken rød eller varm, så ser ikk eut som ddet er betent. det bare gjør mer og mer vondt. klarer ikke ligge på rygg i sengen engang.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå