HappyBrio Skrevet 16. mars 2011 #1 Skrevet 16. mars 2011 Etter å ha kjøpt inn masse til nr. 1 (som vi selvsagt trengte), så er dette min absolutte topp 3 liste: 1. noe å bære ungen i... dette kjøpte jeg da vesla var 3 mnd, og skulle hatt det mye før. Neste gang skal jeg ha det med på barsel 2. brystpumpe. Hadde masse melk og ære være den for å løse opp "problemet" med full pupp. 3. sinksalve. Den hjalp mot alt ! :-)
Isola&Lille+julegave Skrevet 16. mars 2011 #3 Skrevet 16. mars 2011 1. Avent babycall med kamera. 2. Babybjørn vippestol 3. Vogn til maxicosi bilsete. (quinny freestyle)
BlåBlå Skrevet 17. mars 2011 #4 Skrevet 17. mars 2011 Bilstol med base, og adapter til vogna. Og regntrekk til bilstolen som også tar av for vinden. (genialt da vi skulle hente og bringe eldste i bhg allerede fra knøttet var 3 døgn gammel, midtvinters) Bæretøy. Den eneste plassen han roet seg da han hadde kolikksmerter hver ettermiddag/kveld. Stor gymmatte
pip pip Skrevet 17. mars 2011 #5 Skrevet 17. mars 2011 Vi brukte mye flasker. Ble flaskebarn ved 3 mnd, men pumpet mye mens jeg fortsatt hadde melk. 1. flaskesterilisator. Helt himmelsk å få i hus etter at en sliten mor kokte alt flere ganger daglig. 2. babygym fra tinylove er utrolig mye brukt, helt fra starten. 3. leie av brystpumpe på babyshop i 3 uker. Ammepute er det desidert mest unødvendige jeg brukte penger på bleiebøtte også, men den fikk vi gratis
Frøken B ღღ Skrevet 17. mars 2011 #6 Skrevet 17. mars 2011 Signerer de to første tingene dine over her! Sterilisator! Det var ikke mange dagene vi prøvde uten, men jeg fikk et helt nytt liv når den kom i hus! Babygymmen fra Tinylove var en helt fantastisk sak. Den underholdt jenta til ho var 8-9 måneder. Ellers så var bilstolen som vi kunne klikke på vogna veldig grei å ha de første månedene.
Wopi Skrevet 17. mars 2011 #8 Skrevet 17. mars 2011 1. En arvet babygym fra Ikea. Kom i bruk ved 2,5 mnd og bruker den enda - 6 mnd! 2. BabyBjørn. Avlastende og godt for ryggen. 3. Lammeskinn som hun ligger og leker på på gulvet.
sillyfilly og Olivia Skrevet 17. mars 2011 #9 Skrevet 17. mars 2011 1. Vogn. 2. Brystpumpe, da jeg jobbet en dag i uken for å forlenge tiden hvor jeg kunne gå hjemme med barnet 3. Bæresele
Mrs Bad enkelt og greit Skrevet 17. mars 2011 #11 Skrevet 17. mars 2011 Vippestol. Smokker. Tepper til å pakke han inn med. Dette er de 3 tingene utenfor det nødvendige som bilstol osv.
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 17. mars 2011 #12 Skrevet 17. mars 2011 1) Close baby carrier bæresjal til nyfødt (som er superkjapt og enkelt, fordi det ikke krever knyting) og Manduca bæresele når baby blir 4-5 mnd gammel og tyngre. 2) Babybjørn vippestol 3) Ulltøy (bomullsklærne blir knapt brukt nå i vinterhalvåret)
Nagilimia Skrevet 17. mars 2011 #13 Skrevet 17. mars 2011 1) Nok flasker 2) Bæresjal 3) Ammepute Hvilken sterilsator er det dere anbefaler?
Novadona Skrevet 17. mars 2011 #14 Skrevet 17. mars 2011 Barnevogn er vel litt selvsagt, men hel ulldress synes jeg er gull å ha. Babycall (vi har to etasjer) og uro over stellebordet, som gjør at jeg kan dusje mer en 2 min!!
solfrøken-♂♂♂ Skrevet 17. mars 2011 #15 Skrevet 17. mars 2011 Hmmm... det er flere ting, men hvis jeg skal holde meg til bare 3 må det bli: 1) bilstol med base og tilhørende trille 2) recliner stolen med gyngefunksjon (brukt som ammestol) 3) bæreselen
Gjest mphs Skrevet 17. mars 2011 #16 Skrevet 17. mars 2011 Med første: 1. Vogn 2. Brystpumpe 3. Lammefell Med andre: 1. Vogn 2. Lammefell 3. Ammepute
Mammatiljente-09<3 Skrevet 17. mars 2011 #17 Skrevet 17. mars 2011 1. Babybjørn vippestol 2. Bæresjal 3. Flaskesterilisator
Ranveig R Skrevet 17. mars 2011 #19 Skrevet 17. mars 2011 Om eg blandar erfaringane frå første og andre barn blir mi "må-ha-til-tredje-barn"-liste slik: * elastisk bæresjal (tilgjengelig frå dag 1) * stor gymmatte * ull, ull og meire ull
ano`num *17.03.10* Skrevet 17. mars 2011 #20 Skrevet 17. mars 2011 Stelleveske som er ferdigpakket med alle basistingene. Bare å legge i det vi trenger ekstra akkurat den dagen og reise. Har mye bedre tid etter at vi har kommet hjem igjen, enn i tiden vi er på vei ut døren. Babymat skjeer fra tuppervare i etui. Som hele tiden ligger i stellevesken. Kaffer har sjelden skjer som passer til baby, for ikke å snakke om store middagsglass. (De skjeende har langt skaft) Fotoapperat tilgjengelig hele tiden.
Glajenta ♥ Skrevet 18. mars 2011 #21 Skrevet 18. mars 2011 Utenom slike åpenbare ting som vogn, seng, bilstol, stellebord osv... Den første tiden: * Baby bjørn vippestol * Bamse som laget fosterlyd - det funket - tro det eller ei ;-) Fikk den i fødselsgave, hadde aldri kjøpt den selv. * Stor stelleveske som sto pakket og klar i gangen.
Glajenta ♥ Skrevet 18. mars 2011 #22 Skrevet 18. mars 2011 - og skulle jeg slengt på en 4.ting, så måtte det ha blitt en stor, myk matte til å ha på gulvet. Bruker den enda, og snuppa er 2,5 ;-) Det er jo så vondt å ligge rett på gulvet (både for liten og stor)! Og det har blitt en god del timer på gulvet ;-)
Trultemor73 Skrevet 18. mars 2011 #23 Skrevet 18. mars 2011 Hadde klart med veldig fint med disse tingene: 1. klær 2. bleier 3. vogn
AO3 Skrevet 18. mars 2011 #24 Skrevet 18. mars 2011 1) Tøybleier 2) Brystpumpe (til førstemann) og flaskesterilisator (tl andremann). I det hele tatt vil jeg sterkt anbefale alle som ønsker å amme å i det minste ha tilgang på pumpe når de kommer hjem fra sykehuset... At de har mulighet til ringe noen å låne e.l... I tilfelle ammekrisen oppstår når apoteket er stengt (og det gjør den vanligvis, og enkelte ting kan IKKE vente til mandag morgen!!) 3) Ulltøy!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå