Gå til innhold

Alternativ behandling og barn

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg synes det er en jungel av mulige alternative behandlinger. Så det jeg lurer på er deres erfaring med alternativ behandling på babyer/barn. Hvilken type, hvorfor og om det har virket.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tenker det kommer litt ann på hvilke plager barnet/babyen har jeg..

Gjest yrild
Skrevet

Homeopati har hatt god effekt her mot øreverk. (Og jeg trodde overhodet ikke på at det skulle ha noen effekt!)

Skrevet

Har god erfaring med homeopati mot øreverk :-) Sønnen min var halvannet år ved behandling...

Skrevet

Gutten min var plaget med ørebetennelse og var mye syk da vi oppsøkte homeopat. Han hadde da hatt runde på runde med ørebetennelse. Det er ca 8 mnd siden vi var der og han har ikke hatt plager med ørene siden den tid. Fikk også hjelp til å bygge opp immunforsvaret og jeg tror det har virket.

Skrevet

Kiropraktor - voksesmerter i beina; virket veldig bra

Må selvsagt ha noen oppfølgingsbehandlinger etterhvert som guttungen vokser. Men har holdt at vi er der ca 1 gang pr år til nå.

Osteopat - kolikk-lignende symptomer ved 6 ukers alder; virket veldig bra.

Healer - akutt ørebetennelse og kjempeforkjølet; virket i løpet av få minutter!! Jeg var i utgangspunktet kjempeskeptisk, men en bekjent som er healer ville prøve når ungen hylte som værst. Og da tenkte jeg at det kunne jo hvertfall ikke skade å prøve... Og i løpet av minutter så roet ungen seg ned, og pustet mye lettere gjennom nesa og tok seg ikke lengre til ørene.

Skrevet

Første ungene min hadde mye vondt i magen og fant ikke roen. Besøkte en homeopat, om det virket eller ei kan jeg ikke helt svare på. Ungen min ble mye roligere etterpå, men om det var naturlig eller om det var pga naturmedisinen vi fikk tørr jeg ikke si. Jeg fikk sove om natten igjen, så hvorfor bryr jeg meg ikke om igrunn.

Homeopaten jeg var hos var en tidligere svigermor og hun hadde hjulpet meg med noen ting tidligere og det hjalp. Har litt forskjellig i skapet vi tar om noen blir stukket av veps, og det hjelper for meg og hjelper for ungene.

Etter hva hun har sagt så hjelper det mange barn, men ikke alle barn. Som hun sa så er det bare å prøve, det er ikke farlig. Hjelper det så er det supert, men kan ikke forvente at det hjelper alle.

Jeg har erfaring med akupungtur selv, og hadde ungene mine hatt plager eller noe som dette muligens kunne hjelpes med så hadde jeg gjort det. Hadde valgt en akupungtør som også gjør dette på barn ikke bare voksne. Jeg vasket for noen akupungtører, en av disse tre tok i mot barn.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...