Anonym bruker Skrevet 16. mars 2011 #1 Skrevet 16. mars 2011 Hvor sterke er de og hvor kjenner dere dem? Er i uke 18 og har ca siden uke 13/14 kjent noe rart der inne som er kanskje bevegelser. Det er overhodet ikke tydelige spark, veldig glidende bevegelser. Men for noen dager siden begynte jeg å kjenne noe som kanskje ligner på spark- men langt inne i magen, kjennes nesten som om fosteret sparker ned mot bekkenet eller mot min rygg(den retningen), men ikke mot min mage. Merkelig. Er det for tidlig å kjenne spark utenpå magen? Er andregangs... Takker for svar:)
Anonym bruker Skrevet 16. mars 2011 #2 Skrevet 16. mars 2011 Jeg kjente bevegelse i uke 15 og fra uke 17 kunne man kjenne de utenpå magen. Var helt tydelige spark i uke 18/19 men klart babyen har jo god plass slik at det var veldig tilfeldig hvor man kjente spark. Kanskje morkaken er plassert på fremsiden av magen slik at det ikke kjennes der ennå. Om du har vert på UL så ville de nok gitt beskjed om det.
Anonym bruker Skrevet 16. mars 2011 #3 Skrevet 16. mars 2011 Kjente det som en mini-fisk aller først:) Det er nok babyen du kjenner ja.)
Anonym bruker Skrevet 16. mars 2011 #4 Skrevet 16. mars 2011 Har vært på flere UL allerede og morkaken er på fremsiden av magen, ja. HI
Anonym bruker Skrevet 16. mars 2011 #5 Skrevet 16. mars 2011 Da er det ikke så rart at du ikke kjenner det der. Morkaken er nemlig følelseløs slik at du vil ikke kjenne de sparkene som treffer den. Er nok helt normalt
Anonym bruker Skrevet 16. mars 2011 #6 Skrevet 16. mars 2011 Er tredjegangs gravid og i uke 15-16 kjente jeg bobling liksom. Etterhvert kom det små dytt som man kun kjente utenfra om man konsentrerte seg og jeg sa "nå" Det ble etterhvert små dytt, raske.
Anonym bruker Skrevet 16. mars 2011 #7 Skrevet 16. mars 2011 Morkaka mi lå bak mot ryggen, så jeg kjente sparkene veldig tydelig. I uke 15-16 kunne man både se og kjenne sparkene utenpå magen. Det kjentes ut som at noen "dyttet" i meg med pekefingeren, bare inni magen. Sånn var det lenge. Jeg husker at jeg så og kjente små spark helt på høyre side av magen når jeg kom hjem fra ul i uke 19 Av og til kjente jeg også dyttene/sparkene inni magen, nedover, på en måte. Det var en merkelig følelse, kan ikke beskrives helt. Skikkelig ekkelt og rart, var det Når morkaka er foran på magen kjennes ikke bevegelsene like sterkt, da den fungerer som en "støtdemper" uten nerver i. Så det er ikke noe å bekymre seg for!
Anonym bruker Skrevet 16. mars 2011 #8 Skrevet 16. mars 2011 Takk jenter:) Viktig å dele sine erfaringer, vi skal på ordinær UL på fredag, spennende:) HI
Anonym bruker Skrevet 16. mars 2011 #9 Skrevet 16. mars 2011 Jeg kjente ikke spark sist før jeg var i uke 21-22. Jeg var da annengangs gravid med tvillinger, men morkakene lå som støtdempere.
Anonym bruker Skrevet 17. mars 2011 #10 Skrevet 17. mars 2011 Jeg kjente ikke noe så tidlig, hverken med første- eller andremann. Jeg hadde forliggende morkake, så det det spilte inn selvfølgelig. Men det er mange som ikke kjenner noe så tidlig.
Anonym bruker Skrevet 17. mars 2011 #11 Skrevet 17. mars 2011 Det startet i uke 19 hos meg. Kjentes ut som en aktiv gullfisk:) Noen ganger fuglevinger.
Anonym bruker Skrevet 17. mars 2011 #12 Skrevet 17. mars 2011 Jeg er 18 uker på vei. Har i noen uker nå kjent små "bobler". Men nå kjenner jeg svake spark. Og ja, jeg kjenner det utenpå magen også. Skal sies at jeg er normalvektig og ikke har mye fett på magen. Tror det har litt å si også. Gleder meg til det blir kraftigere spark. Er jo bare såååå koselig! :-)
Anonym bruker Skrevet 17. mars 2011 #13 Skrevet 17. mars 2011 Jeg hadde også morkaka foran mot magen, og jeg kjente ingenting før i uke 22.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå