Anonym bruker Skrevet 16. mars 2011 #1 Skrevet 16. mars 2011 Jeg har alltid tenkt at når jeg blir "voksen" så kaller jeg de sikkert mor og far.. Er nå snart 30 år og sier fortsatt mamma og pappa når jeg refererer til de. Når blir jeg voksen da?? Merkelig spm, jeg vet....
Anonym bruker Skrevet 16. mars 2011 #2 Skrevet 16. mars 2011 Kaller dem mor og far, men jeg er egentlig fra sør-vestlandet. Samboeren min som er fra Toten sier "mutter`n" og "fatter`n"
Anonym bruker Skrevet 16. mars 2011 #3 Skrevet 16. mars 2011 Mamma og pappa. Er 35 år, men kommer nok å si det alltid.)
Anonym bruker Skrevet 16. mars 2011 #4 Skrevet 16. mars 2011 Jeg er 26 år å sier mamma og pappa. Har aldri tenkt at jeg kommer til å endre på det. Jeg tror man sier det man er vant med hele tiden? Eller? Broren min (et par år yngre) gikk en stund å bare snakket til dem på fornavn, for da var han voksen ;o) Men det er tilbake til mamma og pappa for han å.
Anonym bruker Skrevet 16. mars 2011 #5 Skrevet 16. mars 2011 Samboen min kaller sine foreldre i deres navn...skjønner ikke hvordan det er mulig...
Anonym bruker Skrevet 16. mars 2011 #6 Skrevet 16. mars 2011 Jeg er 37 og sier mamma og pappa. Gammel vane er vond å vende tror jeg
Anonym bruker Skrevet 16. mars 2011 #8 Skrevet 16. mars 2011 mamma og pappa. jeg er 22 år og de vil alltid være mamma og pappa uansett hvor gammel jeg er
Anonym bruker Skrevet 16. mars 2011 #9 Skrevet 16. mars 2011 mor og far, det samme kaller barna mine dem for <3 er forøvrig 28 år, dette ble naturlig når fikk mitt første barn for 5 år siden.
Anonym bruker Skrevet 16. mars 2011 #12 Skrevet 16. mars 2011 Mamma og pappa er vel det vanligste. Synes at det høres litt snobbete ut å kalle foreldrene for mor og far (for meg er det mer en betegnelse på besteforeldre). Folk som kaller foreldrene sine deres fornavn er hvertfall sært!
Anonym bruker Skrevet 17. mars 2011 #13 Skrevet 17. mars 2011 mamma og pappa, men etter at jeg fikk barn kaller jeg dem hovedsakling mormor og morfar
Anonym bruker Skrevet 17. mars 2011 #14 Skrevet 17. mars 2011 Mamma og Pappa, jeg er 34.. Mamma kalte mormor for mamma helt til hun døde 86 år gammel. Samboeren min sier Modern og Fadern.. Det blir litt Fleksnes for meg.. hehe
Anonym bruker Skrevet 17. mars 2011 #15 Skrevet 17. mars 2011 Det har alltid vært mamma og pappa. Jeg kan ikke forstå hvorfor man skal bytte benevnelsen på foreldrene sine bare fordi man når en viss alder? Hva i all verden skal være grunnen til det? Her hvor vi bor er mor og far svært sjelden brukt. Det er sikkert fordi det her assosieres med noe strengt, autoritært og ukoselig, rett og slett en distansert forelder. Kunne aldri vært mor og ville aldri vært då fæl mot mamma at jeg kalte henne mor.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå