Gå til innhold

Hentesett-strikk..noen forslag?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har sett på dropsdesign i hele kveld, men ikke funnet noen ennå. Noen forslag på et hentesett som kan brukes til begge kjønn- gjerne med bilde og oppskrift:)...Jeg har strikket en del tidligere, men vil helst ikke ha alt for vanskelige forslag:-) Flere som skal/har strikka hentesett til babyen da?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

I boka "Myk start" er det en del enkle greier strikke, flotte bukser, jakker, bodyer osv. Boka kan enten kjøpes, anbefaler ark.no leverer fort, rimelig pris og gratis frakt, eller du kan låne den på biblioteket

Skrevet

Jeg vil også anbefale boka Myk Start av May Langhellle. Jeg ble helt bitt av basillen etter å ha kjøpt den boka. Mange koselige oppskrifter, spesielt en jakke som passer fint til begge kjønn. Oppskriften er oppgitt med kashmir-garn, men jeg har brukt garnet BabySilk som bare er fantastisk mykt og godt!

Hvis du googler "mykeste myke jakke", får du opp bilder.

Lykke til!

Skrevet

Takk for mange gode forslag! Boken myk start har jeg, og har strikket masse fra- den er helt super:-)

Malinemor:Jeg falt for mange av de fra Dalegarn- kjempeskjønne sett! Hvor får man tak i oppskriftene på disse tro?

Skrevet

Jeg har sett heftet på flere forskjellige garnbutikker heromkring i allefall.

Ellers får man kjøpt det her, på nettbutikken til Dalegarn:

http://www.dalegarn.com/shop_pattern_detail.php?hId=982

Jeg og falt for flere av oppskriftene i det heftet :) Jeg er dessverre ikke god på å strikke selv, men heldigvis har jeg en svigermor som er det ;)

Så nå er to av settene i boks, og hun begynner snart på det tredje :) (i en større størrelse da, sånn at vi kan bruke det til høsten :) )

Skrevet

Så heldig du er med svigermoren din da :) Jeg har ingen "strikkere" i min familie, så her var det bare å lære selv :) Mye jobb å lære, men gøy er det! Tror ikke de selger dalegarn her omkring...men skal bestille fra nettet- har jo ennå god tid, siden lillegull ikke kommer før august/september- men greit å komme i gang med mitt tempo:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...