Gå til innhold

Er vel på tide å begynne å planlegge litt? Andre?


gulda

Anbefalte innlegg

Føler det er så lenge til babyen kommer, og at jeg har så god tid. Men plutselig føles det litt nærme også! Må jo begynne å tenke litt nå på hva vi trenger, ikke bare store ting, men også småting!

 

Var på ul på mandag, tror det fikk meg til å skjønne litt av at vi faktisk skal få en baby snart, ikke bare gå rundt gravid resten av livet, he he.. ;o)

 

Så nå er det på tide å begynne å planlegge!

 

Hvordan ligger dere an i løypa?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, nå begynner det å dra seg til! Føler meg litt uforberedt, selv om det "verste" er på plass. Det har gått så fort for min del, og det har vært så mye annet som har skjedd på alle kanter under svangerskapet at jeg knapt har rukket å refleketere over at jeg er gravid og snart skal bli mamma. Kjenner det kommer et "støkk" i meg hver gang jeg kommer på at det ikke er lenge igjen til han kommer! Litt skrekkblandet gledesfryd :-)

 

Til tross, er det meste på plass på barnerommet, og vogn og barnesete fikk vi oss i Svergie i helgen. Bør vel få vasket litt mer babytøy, og så handle inn litt småtteri som bleier o.l. Det føles så tidlig å begynne med slikt! Men man vet jo aldri, han kan jo komme mye tidligere enn ventet ;-) Babybaggen må jeg snart få rotet meg til å pakke! Sier det hver dag, men får liksom aldri gjort det!

Har du pakket denne? Og i såfall hva har du pakket?

 

E85

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tar litt etter litt jeg :) Begynte sakte men sikkert å handle i romjulsalget og fortsatte litt inn i januarsalget :) dyne, dynetrekk, laken, kosebamse, koseklut osv.

 

Også har jeg hatt åpne søk på finn så jeg har fått kjøpt sprinkelseng seng og baby bjørn brukt (vet at de fleste vil fraråde baby bjørnen, men fikk den billig så det skader ikke å prøve).

 

Vi flyttet for noen uker side og i den forbindelse fikk jeg handlet på Ikea til både oss og babyen - madrass til senga, lamper til rommet, stellematte osv :)

 

Også var jeg på apoteket denne uka og hentet baby boxen og da handlet jeg like godt salver og andre nødvendige ting :)

 

Klær og sånn tar jeg litt underveis også har vi arvet litt :) Det er jo noe av det morsomste :) Og dekorasjoner til barnerommet! Også kjøpte jeg en vippestol i januar fordi jeg fikk litt rabatt :)

 

Det jeg mangler er vogn og bilsete, evt lekematte... også ammeting..

 

Men ja, det nærmer seg! Jeg stresser ikke med innkjøpene, jeg tar det litt som det kommer :)

 

Det finnes lister over alt der du får en pekepinn på hvor du skal begynne :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke begynt å tenke på hva jeg skal pakke i fødebagen enda!

 

Ikke funnet frem noe babytøy, eller noe som helst for den slags skyld! Så har en del å finne frem, vaske, og også litt å kjøpe før babyen kommer. Så Har rett og slett ikke kommet i gang i det hele tatt! Men kjøpte et par pakker bleier før nyttår når det var så billig -men hadde ikke plass til p hamstre.

 

Klarer bare ikke å forstå hvor nærme det er, føler bare hele tiden at vi har all tid i verden! Men får sånne drypp nå av at det nærmer seg, og at jeg må begynne å tenke, he he..

 

Det er koselig å dille med og planlegge! :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja hihi det er på tide;) vi har ordnet mesteparten allerede:) mangeler bare bilstol, litt flere klær til gullet i magen, ammebehåer og noen kremer.

kos altså;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, tiden for våre små gull nærmer seg nå:)

Og tiden flyr jo nesten enda fortere nå som det blir lysere ut og humøret stiger :) Merker iaf jeg da ;)

 

Jeg måtte en tur på sykehuset sist helg, og måtte bli over natta pga vonde kynnere og noen prematur rier, og da skulle jeg gjerne hatt med meg *baggen*...

Alt har roet seg nå, heldigvis:)

 

Så min er ferdig pakket nå:)

Må bare hive oppi sminkepungen og slettetanga, så er jeg klar;)

Og mobil laderen:)

 

Jeg har pakket :)

 

1 Ammetopp

1 Ammegenser

1 Ammebh

1 Ammeinnlegg

4 stk boksere

4 par sokker

2 singleter

2 gensere

2 tights

1 gravidbukse

1 strømpebukse

1 Purlan bryst salve

2 tannbørster ( så har jeg med til begge to ) og tannkrem

1 pk Always Good Night Bind

1 drikkeflaske

Kamera + lader

Små flasker med shampo/balsam/fuktighetskrem

Hente tøy til gutten vår:) +++

Noen få små bleier

Sutt til lillegutt.

Baby olje, til massering av ryggen under rier:)

1 T-shorte til pappa

1 boxer til pappa

1 tynn genser til pappa

1 par sokker til pappa

1 bukse til pappa

 

Så jeg tror jeg er klar til å møte opp på sykehuset nå :)

 

Og det beste av alt...

Jeg har fått plass til alt dette i en liten trillekoffert:)

( håndbagasje koffert )

 

Gleder meg nå kjenner jeg :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Føler det meste er klart her. Har jo det meste i fra før, og har begynt å gjøre det klart. Ting trengte eller hadde lyst på begynte jeg å handle inn omtrent med en gang jeg testa positivt.

Så de siste ukene er det bare og klargjøre og gjøre noen småkjøp =)

 

Skal legges til at jeg elsker å dille slik, så måtte bare starte med det. =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, har vært sykmeldt en stund nå, så har tatt litt etter litt. Mangler vel egentlig bare:

 

bilsete (kjøper på finn),

stellebord (IKEA) og

ammepumpe (på flust.no med trumf-poeng:))

 

:)Gleder meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har knappe 6 uker igjen, så begynner å bli ganske ferdig:-)

 

- Har vasket alle babyklær og lagt de i kommoden oppe (må legge noen i kommoden nede også).

- Sengetøy er vasket og lagt på plass, har redd opp senga og vognbagen (hun skal ha vogna etter storesøster).

- Har funnet fram alle babyting, vasket og ordnet de (bilstol, vippestol, leketeppe, ammepute ++)

- Kjøpt inn en pakke bleier i tillegg til at vi har fått en hel del i babypakker o.l. Disse har jeg lagt i kommodene oppe og nede.

- Har kjøpt diverse småting (salver, smokker, et par flasker, nye flaskesmokker og mme i tilfelle. Har vasket pumpe og de få flaskene vi har, men de må uansett kokes før bruk).

- Har kjøpt lekegrind, satt den klar i stua og funnet fram esken med babyleker.

- Driver på med sykehusbagen, har laget liste, og legger oppi ting etterhvert. Ammesingleter, ammeinnlegg, bind og noen småting har jeg lagt oppi alt. Har funnet fram alle klærne babyen skal ha på sykehuset også. Har kjøpt inn et fint rosa hentesett :-)

 

Husker ikke mer i farta nå, men er stort sett ferdig. Vurderer å kjøpe to ting til før hun kommer, det er søskenbrett til vogna og trille til storesøster. Men vet ikke om vi trenger det riktig ennå, hun er to år og går for det meste hele veien selv.

 

Vognbagen setter vi på vogna etter vi kommer fra sykehuset, og senga skal Kenneth sette ved vår etterhvert, også henge opp en lampe over stelleplassen oppe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det nærmer seg:)

Har fått stellekommode, bilseter, lekegrind, så de kan sove i på stuen, kjøpt, vasket og strøket klær og sengetøy, har poser til vogn, kjøpt lammeskinn og dyner. Mangler bare vogn og seng + bleier og kremer/oljer, det er bestillt og kommer om en uke. Jeg har stripet og klippet meg og vokset bryn, legger og lår.

 

Fødebaggen er ikke helt klar, men har funnet frem

to bukser

to amme singleter

to ammebh er

bind

hentesett

tre par strømper

slippers

tights

genser med glidelås

 

Føler vi begynner å bli rimelig klar :)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Babytingene er vel stort sett klare pga dette er nr2..skal kjøpe softline (bagkant) til vogna etter barnet er ute for å se om det blir rosa eller blått;)

Har såvidt begynt på sykehusbagen, men har litt igjen til meg der..

Kremer, bleier og annet utstyr er i orden.. Da vi ikke vet kjønnet er det kjøpt inn litt nøytrale klær, men får vel heller ønske oss når vi vet kjønnet!!:) Plutselig er vi i gang,jenter!!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, ser på innleggene her at det er mange som ligger veldig mye bedre an enn meg iallefall =)

Men jeg satser på at det skal gå bra likevel. Har fått på plass det meste av klær til lillebror, stellekomode på badet. Har lekegrind, men den må fås inn i huset og vaskes. Vogn er på plass, har kjøpt den brukt. Sengen kommer i april, der må jeg kjøpe inn madrass og en ny sengekant.

Har kjøpt inn gave til storebrødrene. Må kjøpe inn bleier, noen flasker og nan. Tør ikke ta sjansen på at ammingen skal fungere, fikk det ikke til sist, men jeg håper så inderlig at jeg skal få det til denne gangen. Men uansett, greit å være føre var.

Når det gjelder fødebagen så vet jeg at jeg ikke er den som raser ned i vekt etter at barnet har kommet ut, så jeg satser på å ta med meg mammaklær. Hentesett til lillebror. Det så lenge siden jeg fikk barn sist at jeg ikke husker hva de små brukte av klær mens vi var på barsel. Det blir jo litt klær til dem, jeg skal ha ks så jeg regner med iallefall 3 liggedøgn på sykehuset. Skal vi ha med bleier til de og, eller er det sånn vi¨får der? Sist jeg fikk var på Haukeland for 7 år siden, og der brukte de tøybleier.

 

Gleder meg til lillebror kommer, og jammen har vi truffet bra mtp årstiden jenter =)

Jeg tror det skal bli enklere å både stå opp tidlig og ha litt underskudd på søvn når det går mot vår og sommer. Sist fikk jeg to kolikkbarn på mørkeste høsten, og det var tungt. Trøsten min nå er at om lillebror får kolikk, så er han iallefall bare en,og det er har jo mye å si !

 

Lykke til med siste innspurt maijenter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var faktisk vi også litt i gang.. ;o)

 

Fått kjøpt et nattlys til å ha under nattamming, og en ny kommode til storbror for å få frigjort stellekommoden. Også begynt å gjøre plass til den på badet.

 

Om ikke så lenge, innen et par uker tenker jeg, så må vi på loftet hos mine foreldre og hente ned babyklær, gå gjennom det og vaske.

 

Ikke gjort mye, men følte plutselig vi var mye nærmere, he he :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...