Gå til innhold

Er det dumt å skrive et brev til psykologen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg klarer ikke formidle hvordan jeg egentlig har det og hvor mye jeg lider om dagene. Har mest lyst å hyle og skrike at noen må hjelpe meg, men har ikke krefter. Og når jeg er hos legen eller psykolog tar jeg meg alltid litt sammen.

Jeg skriver ned en del tanker og har lettere for å skrive enn å snakke for tiden. Blir det for dumt å vise dette til psykologen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Absolutt ikke, ta det med å vis det. :-) Lykke til.

Skrevet

Absolutt ikke, ta det med å vis det. :-) Lykke til.

Skrevet

Nei. Det hørtes tvert i mot veldig lurt ut!

Skrevet

Jeg syns det er en god ide. Ofte er det mye lettere å skrive i fred og ro. Når man skal prate, glemmer man dessuten ofte over halvparten (når det gjelder slike ting altså), siden man er så nervøs. Så nei, skrive er ingen dum ide!

Skrevet

Enig med de andre; god idè :) Lykke til :)

Skrevet

Det brukte jeg å gjøre!

Hvordan jeg var på kveldstid var en helt annen en den jeg var når jeg var hos psykologen min.

I tillegg så var det sånn at jeg hverken klarte eller husket hvordan jeg hadde det når jeg hadde det tungt. Så ved at jeg skrev brev fikk psykologen min se hvordan jeg egentlig hadde det.

Begynte med dette etter at jeg fikk en bok til å skrive i av en psyklog som jobbet på en psykiatrisk avd jeg var innlagt på. Hun skjønte vel at jeg satte på meg et falskt ansikt når jeg kom inn døren på kontoret hennes.

Så nei, jeg syns ikke det er dumt om du gjør det! Du gir psykologen din en mulighet til å lese dine tanker og følelser akkurat når du har dem!

Av erfaring så kan disse tankene være ganske annerledes enn de man har dagen etter når man kommer til psykologen.

Masse lykke til:)

Skrevet

Nei, det er ikke dumt :o)

Skrevet

Støtter resten av gjengen - det høres ut som en veldig god ide! Lykke til.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...