Gå til innhold

Når bytta dere fra sprinkelseng til vanlig seng?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Og hvordan gikk det?

Tuppa har lånt ei sprinkelseng av tante og onkel, men når hun får et nytt søskenbarn trenger nok de senga tilbake. Da er tuppa 1 år og 8 mnd. Litt kjipt å kjøpe en ny seng bare for noen mnd.... Er det for tidlig å bytte til ny seng?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tror ikke jeg ville kjøpt noen sprinkelseng da, nei... Her bytta vi da storebror var 2,5 år, og det var i hvert fall ikke for tidlig. Senga skulle da arves av lillesøster. Han har aldri vært interessert i å klatre ut av sprinkelsenga (selv om han nok hadde klart om han ville), og han har fremdeles ikke forsøkt å klatre ut av juniorsenga som har sengehest foran... Han klarer fint å klatre opp i den, så han har visst forstått at han "ikke har lov" til å bevege seg ut av senga selv. Jeg nyter det så lenge det varer, hehe....

Kan du ikke forsøke å gå rett på juniorsenga, da? Med sengehest er det vel liten mulighet for å falle ut på natta.

Lykke til!

Skrevet

Hadde ikke kjøpt ny seng nei:)

Her har vi byttet tidlig;

1. snupp byttet over til stor seng da hun var 11-12 mnd pga hun skulle bli storesøster:) Gikk helt fint! Hadde sengehest da:)

2.snupp la vi over i stor seng da hun var 1,5 år.

Lilleknott var 2 år da han byttet.

Ikke hatt problem med noen av de, men lilleknott hadde en periode som han vandret litt rundt om kvelden,men det gikk fort over:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...