Gå til innhold

Hvorfor går jeg ikke ned i vekt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har bmi på 21, og kan spise hva jeg vil uten å legge på meg. Tidligere drakk jeg mye sukkerholdig brus, 0,5-1,5 liter om dagen, men for to måneder siden klarte jeg å kutte ut. Bortsett fra det spiser jeg som før; brød, havregrøt, sunn middag, grønnsaker og frukt. Ikke særlig store mengder.

Men det rare er: jeg har ikke gått ned noe i vekt. Det er ikke egentlig noe poeng for meg, jeg er slank, men er det ikke litt rart at en så stor omlegging av kosten ikek gir utslag på vekten?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det rare er vel mer hvorfor du ikke gikk OPP når du drakk 1,5liter sukkerholdig brus hver dag... Ikke mange som er så heldige. Sannsynligvis har du en høy forbrenning og ligger der du skal vektmessig, kroppen sier stopp på et sted og damå man "sulte" seg og trene masse for å gå videre ned i vekt.

Skrevet

Jeg syntes også det var rart. Jeg er 174, og ligger stabilt på 60 kg tydeligvis uansett hva jeg putter i meg.

Kommer ikke til å prøve å gå ned i vekt, vil ikke bli tynnere. Men synes de er litt rart at det ikek gjør utslag.

hi

Skrevet

Ja, da synes jeg du virker slank nok. Jeg er 176 og min trivselsvekt ligger på rundt 70-72 kg nå i 30 årene. Kroppen nekter å gå under 68kg, da er det bom stopp for meg med mindre jeg sulter meg helt...

Skrevet

Heldig, du!

Men da er det kanskje ikke umulig at det er sant når overvektige sier at de ikke går ned i vekt selv om de spiser lite?

Skrevet

Det vi snakker om her er å komme til en stabiliseringsvekt.

Det nytter ikke å spise lite og usunn mat... Hva man spiser og hvor mye har noe å si. Det handler også om å spise nok sunn mat ila en dag og hvis en overvektig spiser for lite mat så vil jo kroppen gå på nødbluss og tviholde på kiloene... F.eks på Grethe Roede så skal en overvektig spise 1600-1900 kalorier pr dag, og spiser en sunt så skal man spise ganske mye ila en dag.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...