Anonym bruker Skrevet 16. mars 2011 #1 Skrevet 16. mars 2011 Trenger noen råd. lang historie kort. Denne mannen har sittet en rekke år i fengsel (den strengeste straffen gitt i norge på en slik sak) For overgrep på datter og niese. (jeg vet dette med sikkerhet, da jeg er en av dem) Pluss at han har forgrepet seg på andre barn, men dette har han ikke blitt dømt for. Han slapp ut for et par år siden, og vi har egentlig hatt en vag anelse om at han har befunnet seg i thailand. Inntil for et par dager siden, da et familie medlem støter på han i en av norges større byer. gående med sin nye thailandske kone og deres 3-4 mnd gamle jente baby (!) det snudde seg i magen da jeg fikk høre dette. Jeg vet hva som ble sagt under rettsaken og hva slags tanker denne mannen har, og jeg kan love at han er langt fra "kurert" Hva kan vi gjøre for å forhindre at denne lille jente babyen går samme skjebne som oss? Overgrepene på "oss" startet allerede fra 2 års alder så denne mannen eier ikke skrupler! Hjelp! Inntil for et par dager siden
Anonym bruker Skrevet 16. mars 2011 #2 Skrevet 16. mars 2011 Ring politiet og opplys dem om at han befinner seg i Norge og at han omgås barn. Hvis han er tidligere straffedømt for pedofili vil de ta tak i det med en gang.
Anonym bruker Skrevet 16. mars 2011 #3 Skrevet 16. mars 2011 Det er, dessverre, ikke så mye du kan gjøre:( I fjor var jeg nabo med en pedofildømt mann midt i et nabolag med masse barn og med barneskolen som nærmeste nabo. Mannen hadde også en kjæreste med et lite barn. Jeg tok kontakt med både kommune og lennsmann, men så lenge han ikke begikk nye lovbrudd så kunne de ikke gjøre stort. Så jeg flyttet. Klarte ikke å bo slik med mitt barn:( Nå har heldigvis denne mannen også flyttet. Bra for oss. Synd for det neste nabolaget han bosetter seg i og synd for datteren til hans nye kjæreste...
Anonym bruker Skrevet 16. mars 2011 #5 Skrevet 16. mars 2011 hUFF, JA DET FØLES SOM EN HÅPLØS SITUASJON. tENKTE JEG SKULLE RINGE BV i morgen.. Ps. var ikke meningen med caps lock. orket ikke å rette det opp.
Anonym bruker Skrevet 16. mars 2011 #6 Skrevet 16. mars 2011 Du kan prøve barnevernet. Jeg ringte også dit, men så lenge de ikke var samboere så ville de ikke gjøre noe. Men "ditt" tilfelle er jo litt annerledes så forsøk det. 18:08
Anonym bruker Skrevet 16. mars 2011 #7 Skrevet 16. mars 2011 Ring barnevernet å fortell dette, kontakt også hans nye kone om du kan og gi beskjed om hva slags mann hun har giftet seg med. Med at han er dømt for overgrepene vil jeg tro at barnevernet helt sikkert vil gripe inn når han bor med et barn.
Anonym bruker Skrevet 16. mars 2011 #8 Skrevet 16. mars 2011 Kontakt den nye konen sammen med en fra det thailandske nettverket i byen, hjelp henne med å komme vekk fra han. De fra nettverket har bodd noen år i Norge og vet litt om hvordan det norske samfunnet (ikke) fungerer, samtidig er du sikker på at damen forstår hva som blir sagt. Be bv hjelpe henne med å holde barnet unna han
Anonym bruker Skrevet 16. mars 2011 #9 Skrevet 16. mars 2011 Jeg har ikke noen mulighet for å kontakte hans nye kone, heller ikke mot eller lyst. Men jeg skal ringe Barneverstjenesten i morgen, og stikke innom politiet bare for å høre hva man egentlig kan gjøre. Huff, at vi aldri skal få fred :-(
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå