Anonym bruker Skrevet 16. mars 2011 #1 Skrevet 16. mars 2011 Er det mulig? hun har bablet om det lenge og jeg har sagt at når hun blir voksen kan hun gjøre nøyaktig hva hun vil (og dessuten er det vel 18-års grense i norge?). Nå har den fjøsnissen av en far hun har lovet jenta at hun skal få tattovering når han skal ta henne med til Thailand til høsten og har sagt hun får gruble på hva hun vil ha. Har ringt og gitt ham inn, han sier jeg er hysterisk, som alltid, sørget han for å legge til før han slang på røret til meg. han kan da virkelig ikke gjøre dette uten mitt samtykke???
Anonym bruker Skrevet 16. mars 2011 #2 Skrevet 16. mars 2011 Har ikke peiling hva han kan, men synst dette er en ting begge bør bli enig om! Og så i Thailand?? Har hørt at det ikke er så trygt med tatovering i utlandet! Vet ikke om det er sant.. Skjønner du er forbanna altså!!!
Anonym bruker Skrevet 16. mars 2011 #3 Skrevet 16. mars 2011 Han kan selvsagt gjøre det, dersom de er i Thailand og du ikke kan stoppe det fordi du er i Norge. Men det er fryktelig ubetenksomt, både fordi det kan medføre risiko å få tatoveringer i Asia, og fordi en 14-åring aller mest sannsynlig kommer til å angre på en totovering, som jo er permanent. Har mange venninner som angrer på tatoveringer de tok tidlig i 20-årene, nå er vi tidlig i 30-årene. Smaken forandrer seg.
Anonym bruker Skrevet 16. mars 2011 #4 Skrevet 16. mars 2011 Tja, hun kan ikke bli med til Thailand uten ditt samtykke, så legg ned forbud. Finn frem skrekkhistoriene på nett om utenlandske tatoveringer - allergiske reaksjoner er vel det vanligste. Alternativ nr tre er at han betaler for fjerning av den når de kommer hjem til Norge. 14 år er alt for ungt til å tatovere seg, om fire år har den gått ut på dato (hvis ikke før). En bekjent av meg tatoverte en unicorn da han var 16. Nå som voksen mann med større muskler og tidens tann som har bleket den litt, ser det ut som my little pony ..
Anonym bruker Skrevet 16. mars 2011 #5 Skrevet 16. mars 2011 Du kan jo nekte henne å være med til thailand da. han kan jo ikke ta henne med på tur ut av landet om du nekter/holder tilbake passet. Du er ikke hysterisk, jeg har flere tattoveringer selv men en ting er helt sikkert skal mine barn ha det så får de som meg vente til etter 18 årsdagen og betale selv. I tilegg får de gå å gjøre det i Norge eller andre land hvor man kan finne noen som følger lover og regler. Det er desutten viktig å huske at en ny tattoering skal ikke utsettes for direkte sollys på er det 4-6 uker. Og man skal ikke bade i sjøen eller basseng på minst like lenge.
Anonym bruker Skrevet 16. mars 2011 #6 Skrevet 16. mars 2011 Du kommer ikke langt med og nekte at han tar henne med til utlandet. begynner du og holde tilbake pass/nekter og skaffe nytt pass så får du bare politiet på døren og da bør du ha en ganske god grunn for at bf ikke får ta med jenta til Thailand og da snakker jeg fare for kidnapping og sånne alvorlige ting. Har du ikke noen bedre grunn enn en tatovering så lar politet henne få pass uanett. Prøv heller og snakke vett til jenta di. Surf litt på nettet, snakk om faren for hiv og hepatitt..Da de ikke har samme hyginetiltakene som her hjemme. Ta henne med til en som tatoverer og så kan dere snakke sammen og høre på hva vedkommende mener, er vedkommende seriøs så tviler jeg på at det anbefalles og ta en tatovering som 14 åring i Thailand..
Anonym bruker Skrevet 16. mars 2011 #7 Skrevet 16. mars 2011 En tattoo i den alderen kan lignes ved et overgrep - utsetter datter for smitte-risici en masse. Mammaen kan dra med jenta til thailand hvis det er viktig for jenta å ha vært der, men pappaen har ikke snøring på barn, kun på å være kuuuul. Jenta skal holde seg unna hennatatoveringer i utlandet også btw - allergisk sjokk-risiko. Nei, foreldrene er uenige om jenta skal ha tatovering eller ei, da er det nei-siden som vinner, helt til en domstol bestemmer det annerledes. Akkurat samme som hvis den ene forelderen vil vaksinere og den andre ikke.
Anonym bruker Skrevet 16. mars 2011 #8 Skrevet 16. mars 2011 Men det er liksom ikke så mye å gjøre med når man er tusenvis av mil unna. Og når det først er gjort, så er det gjort.
Anonym bruker Skrevet 16. mars 2011 #9 Skrevet 16. mars 2011 Hvis han ikke har lov til å gjøre det, må det da være noen straffereaksjoner du kan true med før de reiser? (aner ikke hvilke) Kanskje du skulle ta kontakt med noen som har greie på det. Og dette er vel en utvidet versjon av helgepappaen. En far på deltid ser barna sine så sjelden at han lar barna få gjøre nesten hva som helst. Dvs være oppe lenge, bestemme maten, se på filmer de er for unge til...
Anonym bruker Skrevet 16. mars 2011 #10 Skrevet 16. mars 2011 En tatovering varer jo livet ut, så det er ikke noe man gjør uten å tenke seg grundig om. Jeg var 27 når jeg tok den første. (har 2) I dag er jeg 37 og angrer veldig! En 14 åring er ikke i stand til å tenke mer enn der og da. Dette er umodent av x'n din, og jeg ville prøvd å stoppe det, selv om det kanskje ikke er lett.
Tante Blås Squaw Skrevet 16. mars 2011 #11 Skrevet 16. mars 2011 Å herre min hatt...mener han det alvorlig? Norge har strikte regler ang hygiene for tattovører, men sånn er det ikke i endel andre land. Jeg håper inderlig at han ikke vil la vesla utsette seg for diverse smittsomme sykdommer via en brukt nål! I Norge er aldersgrensa 18 - og det er det en grunn til. Man skal være myndig før man dekorerer seg med noe som er veldig smertefullt og kostbart å fjerne. Jeg håper du får snakka ham til vett, HI.
Anonym bruker Skrevet 16. mars 2011 #12 Skrevet 16. mars 2011 Vi har en tatovør i familien, han sier en bør vente med å tatovere seg til en er rundt 20år når en er helt ferdig med å vokse. 8 åringen prøvde å mase seg til å få en prikk, som han sa til henne så kom ikke den til å forbli en prikk. Prikken kom til å bli på str med en femtiøring når hun ble stor, dårlig farge og form. Så jeg hadde tatt med barnet mitt til en tatovør og latt han forklare henne hvorfor hun ikke bør ta en tatovering nå. (snakk med tatovøren først, slik at du kommer til en seriøs en.) Tatovøren vår er i begynnelsen av 20årene, og skulle ikke tro han tok slikt alvorlig. Om jeg ikke tar feil så er vel hepatitt B, noe som er lett å få om en tar tatovering i utlandet. Det er ikke like hyggelig å få. Det høres ikke ut som det nytter å snakke din ex din fornuft, så jeg ville tatt med min datter til en tatovør som kunne snakke henne fra dette. Jeg hadde nok muligens lovet henne en tatovering her hjemme når hun ble 18/20år som en ekstra gulrot for å få henne til å ikke ta nå.
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2011 #13 Skrevet 18. mars 2011 http://www.dagbladet.no/2011/03/18/tema/helse/hennatatovering/15859860/
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2011 #14 Skrevet 18. mars 2011 Det er lov fra 15-16 årsalderen i Norge om foreldre gir tillatelse til det ( mor ell far) Men kan skjønne han sier ja hvis han vil være kul for henne..
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2011 #15 Skrevet 18. mars 2011 Hepatitt er ofte vanlig å få med på kjøpet i utlandet + man kan få med en del annet grums. Hun kan heller aldri bli blodgiver om hun gjør det.
Mamma`n til Will& Ailo Skrevet 18. mars 2011 #16 Skrevet 18. mars 2011 Pappaen kan ikke ha mye vett i hode som lover en 14 åring tattovering. Det er livsfarlig å gjøre det i Thailand , risikoen er STOR for HIV og andre sykdommer som hepatitt ol ... Henna tatto er heller ikke å anbefale , jeg tok 2 henna tattoer i Thailand når jeg var 20 år , i dag kan jeg ikke bruke hårfarge og jeg kan heller ikke farge vipper og bryn Pga at jeg har blitt allergisk pga henna tatto. Finn historier på nettet om folk som har fått div sykdommer av og tattoverer seg i utlandet og la hun lese de , send de også til pappaen på mail .
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå