Gå til innhold

Bruker dere ull på barna nå?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har gjort det men i dag var mini helt klissvåt i håret da jeg hentet, er ganske mildt ute her nå så får droppe ull under tenker jeg.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kommer ikke til å droppe ull på lenge ennå, men reduserer fra vinterdress til vårdress. Fortsatt stor forskjell på temperaturen i sola og i skyggen, så det blir ikke for varmt med ull ennå :)

Skrevet

Bruker ullundertøy på både ungene og meg selv fortsatt. Vi tar heller litt mindre på oss utenpå. Det er uansett ganske kaldt om morgenen og ettermidagen. Deilig med ull fortsatt.

Skrevet

Jeg kommer nok til å bruke ull i en stund til, ettersom vesla bare er 1,5 år. Og da er det litt begrenset med hvor mye hun rører på seg når hun er ute.

Skrevet

Mine pleier å bli våte helt gjennom, så på våte dager har de ull! Ellers blir de iskalde! Egentlig er alle dager våte for tida, for snøen driver å smelter...

Skrevet

Holder på ulla et par måneder til:)

Nå begynner den våte perioden, og da er absolutt ull best:)

Skrevet

Ja, men vinterdressen er byttet ut mot regntøy.

Skrevet

Minste bruker ull enda ja. Har byttet ut vinterdress med Trolldressen (og regnbukse når det trengs da)

Eldste skolejentene bruker litt om hverandre, men de pleier ikke bli våte..

Skrevet

Ja, jeg bruker ull. nok med et lag klær inne i barnehagen. Ta med en tynnere lue til utebruk, og kanskje må de heller bruke regnklær enn dress når det er så varmt ute.

Skrevet

Ja de bruker ull enda og jeg sitter her med en ulltrøye under.

- grader på natten og morgenen enda her og bare noen + grader på dagen i solen.

Skrevet

har du byttet ut vinterdressen med regntøy?? Hvorfor ikke til vårdress? regntøy er jo skikkelig kaldt og ekkelt å gå med om det ikke regner..

bruker fortsatt ull på mine små ennå=)

Skrevet

Ordinære regnklær puster ikke, så det bør ikke brukes med mindre det er skikkelig vått ute!

Skrevet

bruker ofte ull enda, men trenger ikke bruke det hver dag, så da matcher jeg bare det er finnes , og det gjør ingenting om barna for bomullstrømpebukser, men helst ull overdel enda da...

I dag var det 8 grader ute:)

Skrevet

Min 6 åring går med superundertøy, janus ullbukse og regnbukse + vinterjakke =) Gidder ikke bruke penger på vårdress. Han har ei tynn allversbukse som han kan bruke når det blit litt tørrere på bakken.

Skrevet

Du har sikkert hørt det 100 ganger før, og det er sikkert fordi han klør, men å ha superundertøy innerst gjør at ullens pustende evne avtar betraktelig. Er det ikke sånn at når man begynner med polyester, så er det best å fortsette med det i hele påkledningen? Altså fleece som mellomlag? Sånn for pustinga sin del.....?

Håper du ikke tar det ille opp...

Skrevet

Tar det ikke ille opp! Du er jo saklig jo ;) det er det ikke mange her som er =)

Ante ikke at ulla mister sine pustene egenskaper faktisk =)

Men ungen er varm og ikke klam, så da er jeg happy =) Han kan ikke ha ull rett på kroppen pga eksem.

=)

Skrevet

Det er kanskje noe med at unger ikke svetter i samme grad som voksne? Jeg kan iallefall ikke ha superundertøy på meg ifm fysisk aktivitet uten å bli iskald og klam i huden.

En gang jeg kjøpte et par fjellstøvler, sa han på butikken: Skinnstøvler krever ullsokker, gore-tex-støvler krever teknisk sokk. Ellers ødelegges pusteegenskapene. Herlighet, alt man skal vite ;-)

Skrevet

Det der med sokkene hadde jeg fått med meg =)

Det er jo utrolig stor forskjell på kvaliteten på supertøy også, men guttungen min blir liksom aldri kald uansett... han kan gå med bomull hele året egentlig =)

Men jeg kler han i superundertøy og ulvang sokker nå på vinteren, tilfelle han blir våt.

=)

Skrevet

Her har både eg og ungane ull innerst. Pleier å beholde ulla eit stykke lenger utover våren, og eventuelt gå over til ull/silke til vår/sommar om vi spanderar på oss noko slikt.

I dag var her 8 grader, men med litt vind og ei sol som knapt tittar fram er det enno temmelig kaldt å vere ute. Jobbar i bhg, og *må* ha ulla for ikkje å fryse når eg er ute. Men kjem gjerne til å gå i berre stilongs under dressen min i morgon. Droppar gjerne dongeribuksa.

Bytter til vårdress/regntøy/overtrekksbukse + jakke før eg fjernar ulla om eg/ungane blir for varm(e).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...