Gå til innhold

Bekkenløsning :(


mamma.j

Anbefalte innlegg

hallo :)

Er det flere som sliter med bekkenløsning/plager her? Har hatt smerter i bekkenet over 1 mnd nu, å det blir bare verre å verre :( hvordan skal dette gå, ender jeg opp i rullestol til slutt ?! :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg slet med det forrige graviditet.

Har du fått noe hjelp da? Fra manuellterapaut, fysioterapaut el?

Går du til noen som vet hva de gjør og har spesialisert seg på bekkenplager, så er det faktisk hjelp å få. Jeg gikk fra å ha veldig vond og nesten ikke kunne løfte bena og gikk veeeeeldig sakte, til å faktisk fungere igjen. Hadde litt vondt innimellom, men ikke på langt nær som det var før jeg begynte behandling og kunne se stooor forskjell på bevegelighet.

Gikk også til bassengtrening og hadde god erfaring med det.

 

Husk ikke alle fysioterapauter er gode på bekkenplager...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har sliti med bekkenløsning siden uke 14 ca, er nå i uke 21. Veldig slitsomt. Blir bare værre her også. Jobber 80% i daglivarebutikk, å kjenner det egentlig blir for mye for meg. Masse gåing og løfting. Er nok viktig å lytte til kroppen sin å tenke på seg selv, men det er jo ikke alltid like lett:) Jeg tenkte jeg skulle høre med jordmor om akupunktur, å får håpe det hjelper:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jepp.. sleit forrige gang fra uke 14-15, men nå har jeg vært plaga med mye smerter fra før uke 8. vært sykemeldt siden 8.uke og det blir ikke akkurat bedre.. Fikk tidlig hjelp hos fysio og er helt avhengig av den ukentlige behandlinga, uten den veit jeg sannelig ikke hvordand skulle gått. har prøvd ulike øvelser,men alt ble bare verre så jeg får faktisk en direkte behandling av korsryggen. uutrolig vondt-men får et par-fem ok dager etterpå om jeg ikke gjør noe dumt da.

jobber du? hvor sitter smertene?

anbefaler deg å høre med legen om en henvisning til fysioterapeut snarest..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei. Er uke 19 nå, ryggsmertene bynte vel rundt uke 10-11. Å ja, blir bare verre og verre :/ Smertene sitter rundt halebeinet....legen tror muligens jeg har noen nerver som ligger i klem også. Noen ganger er det som jeg får skikkelig støt nede i ryggen, klarer ikke å røre meg da. Legen kommer egentlig ikke me forslag om hva jeg kan gjøre, bare sykemelding. Vil jo ikke være sykemeldt, men ble enig om at jeg skal prøve å jobbe 50 % fremover noen uker.

 

takk for svar :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...