Gå til innhold

En bra bok om graviditet? Noen tips?

Anbefalte innlegg

Gjest Mirakel i magen 25.11.2011 <3
Skrevet

Jeg har lyst til å kjøpe en bok hvor det gjerne står beskrevet svangerskapet fra uke til uke, og generelt alt om graviditet/fødsel :-P

Er det noen bøker som er bedre enn andre?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg leste Gro Nylander sine bøker, er det "På vei" og"mamma for første gang".

Fine bøker, er vel som klassikere å regne i kategorien svangerskapsbøker i Norge. Men vær forberedt på at amming er obligatorisk og at de som tar keisersnitt framstilles som mindre sympatiske...

Gjest Mirakel i magen 25.11.2011 <3
Skrevet

Tusen takk for tips! Jeg har hørt om den boken, så da tror jeg at det blir en liten tur til bokhandelen i morgen :-)

Haha, det er jo litt sånn det er i Norge da, at ikke-amming og keisersnitt er fy-fy :-P

Skrevet

Svangerskapet - uke for uke, av lesley regan er absolutt å anbefale! Er som eit leksikon, står om alt en kan lure på. Mange fine bilder.

Skrevet

Jeg leste også På vei når jeg var gravid første gang. Mulig jeg var veldig homornell, men jeg satt igjen med at hele boka var negativt vinklet med skremselspropaganda når det gjaldt f.eks livsstil. Jeg syns også Gro Nylander skrev pasienthistoriene sin med en oventil og ned holdning overfor pasientene sine. Virker som hun syns pasientene er litt enkle og hun selv er et overmenneske. Jeg har boka enda og jeg skal vurdere å lese boka en gang til når jeg ikke er full av gravidhormoner, kanskje jeg ikke føler meg fullt så negativ til dama.

Skrevet

Den eneste boken jeg kan anbefale er en svensk 9 barnsmor. Hun heter Anna (wahlgren tror jeg) Hun har skrevet den store barneboka. Det som står om førstehjelp er gammelt, men hun er den eneste som har gitt meg mindre fødselsangst og mer håp!

På helsestasjonene/legekontoret får du en bok hvor det står fra måned til måned. Det samme gjelder hvert nummer av Gravid, og din personlige side på barn i magen.

Skrevet

Anbefaler Gro Nylanders "Mamma for første gang" på det aller varmeste!!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...