Gå til innhold

Dagsoving ved 9-mndalder (samme som småtroll 0-1 år)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gutten min har helt siden fødselen av vært en typisk 30-45 minuttersdupper. Vi har prøvd å "lære" han til å sove gode dupper på dagtid uten særlig hell. Han våkner alltid etter 30-45 minutter. Enkelte ganger lykkes vi i å få han til å sove igjen etter å ha våknet slik at det samlet sett da kan bli en dupp på 1,5 timer avbrutt av 20-30 min sutring da såklart. På 9-mndkontrollen nevnte jeg for hs at vi fortsatt sliter med å få til lange dupper på dagtid, og hun virket overrasket og sa at de fleste babyer begynner å få orden på duppene ved den alderen.

Lillegutt har første dupp ca kl 9 den neste ca 12.30 og må ha en siste hvil i 15.30-tida. Alt i alt blir det da fra 2-2,5 timer søvn. Han legger seg fint for natta ca 18.30 (dette har aldri vært noe problem), våkner jevnt og trutt i løpet av natta og havner som oftest i vår seng slik at alle får sove. Jeg vil likevel ikke påstå at han (eller vi for den saks skyld) har den beste nattesøvnen).

Noen som har noen gode råd på lager for hvordan vi kan løse dagsovingsproblemene våre? Håpet er at om vi får orden på det vil nattesøvnen kanskje bli mer sammenhengende...

For sammenligningens skyld hadde det vært fint om også dere nevner hvordan bebisene deres sover

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...