Gå til innhold

Karpaltunnelsyndrom......Noen som har hatt det?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvilke symptomer hadde du ?

Ble du operert?

Og må en ha lang sykemelding?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan ikke svare på spørsmålet ditt for jeg ble ikke oprerert. Fikk det i 6 mnd av svangerskapet, hadde en fastlege som ikke hørte på meg eller sendte meg videre til tross for at jeg ba på mine knær om at jeg ville høre med noen med peiling. Tror ikke hun trodde helt på meg for "du har jo så slank arm" - Jaha.

Det gikk såvidt men jeg tror helt ærlig at hadde jeg vært en svakere person hadde jeg kappet av armene med øks.

Det var verst om natten de første par mnd. Jeg sov med skinner men armen var "død". Den prikket og var vond og det gikk ikke an å sove. Gikk 3,5 mnd med maks 4 timer søvn dalig. Jeg klarte etter hvert ikke å bruke armen da det gikk ut over motorikken at nervene var i klem.

Min mann måtte skjære opp maten, jeg slet med å skrive med kulepenn.

Skrevet

Hendene sovner/prikker.. Fikk det da jeg var gravid, merket det spesiellt da jeg kjørte bil, og hold armene opp på rattet. Nerver i håndleddet kommer i klem pga vektøkning(iallefall jeg som gravid)..

Skrevet

Jeg hadde det de siste 3 månedene av mitt første svangerskap. Legen min tok meg ikke alvorlig, han sa bare at jeg "måtte regne med litt når jeg var gravid".

Hendene mine sovnet av den minste ting. Om natta sov jeg max 15 minutter om gangen før jeg måtte vekke til live hendene mine. Det beste var å sitte/ligge i sofaen med hendene på magen..

Det var til å bli gal av, men heldigvis forsvant det med det samme etter fødselen!

Jeg fikk ikke sykmelding pga dette, men hvis du er veldig plaget ville jeg ha sagt det til legen. Legen SKAL henvise deg videre, men du kan ikke regne med operasjon dersom du er gravid.

Lykke til:)

Skrevet

Jeg våknet med doven tommel en morgen, 1 uke etter fødsel. Trodde jeg hadde ligget på handa, men forsto raskt at det ikke gikk over. Det irriterte meg i ca 1 mnd. Så har det gått sakte over.

Skrevet

Jeg får det hver gang jeg er gravid.Kommer i 5-6 mnd og varer ut svangerskapet. Dovner bort i 3 fingre(ikke pekefinger & tommel) og litt oppover handa.På begge hendene.

Jeg har en sånn jobb slik at jeg er sykmeldt hele svangerskapet uansett... Men det forsvinner så fort jeg har født... :) Er visst noen nerver i klem el noe sånt.....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...