Anonym bruker Skrevet 16. mars 2011 #1 Skrevet 16. mars 2011 Synes klærne ser litt krøllete og sjuskete ut etter vask. Både med tørketrommel og opphenging. Men i en familie på 6 så har jeg ikke sjangs å stryke så mye. Er det noe kjerringråd som gjør at klærne blir litt glattere?
Anonym bruker Skrevet 16. mars 2011 #2 Skrevet 16. mars 2011 Heng dem opp med klehenger på en snor i dusjen rett etter noen har tatt en dusj. Da vil det bli akkurat som om en har brukt dampstrykejern ;-) Om det blir helt perfekt har du ingen garanti for, men det kan hjelpe på ihvertfall
Anonym bruker Skrevet 16. mars 2011 #3 Skrevet 16. mars 2011 Har du for mye klær i vaskemaskinen? Jeg stryker 3 skjorter i året - og det er til jul:) Jeg rister klærne veldig før jeg henger dem til tørk da. Og da henger de "rett" uten en krøll. Finere klær tørker jeg ved å henge dem på kleshenger.
Anonym bruker Skrevet 17. mars 2011 #4 Skrevet 17. mars 2011 Jeg har ikke stryket noe siden 17mai.... og vi er også i en familie på 6
Anonym bruker Skrevet 17. mars 2011 #5 Skrevet 17. mars 2011 Vi stryker aldri klær, med unntak av bunadsskjorter og en og annen sjelden gang når vi skal på selskap. Mannen liker best strykefrie skjorter og jeg har egentlig ikke klær som krever en omgang med strykejernet. Jeg tar de på, så blir det uansett fine etter en liten stund om de skulle være litt krøllete.
Anonym bruker Skrevet 17. mars 2011 #6 Skrevet 17. mars 2011 Jeg stryker og stryker og stryker... oppvaskhåndklær(tar mindre plass i skuffen når de er strøket), putevar(deilig å legge seg med strøket putevar), gensere og skjorter, noen bukser. Vi er også 6 i familien, det tar ikke så lang tid, da.. Har strykebrett stående på vaskerommet, har rigget meg til med tv og musikk, telefon etc. Hører en lydbok, prater med venninner i tlf, ser en film. Ikke noe problem å ha mammaferie på vaskerommet;-)
Anonym bruker Skrevet 17. mars 2011 #7 Skrevet 17. mars 2011 Noen ganger tar jeg strykebrett ute i stuen og ser på tv mens jeg stryker. Stryker ikke så ofte, for klærene blir ikke så krøllete når jeg henger dem på tørkestativ.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå