Anonym bruker Skrevet 16. mars 2011 #1 Skrevet 16. mars 2011 Saken er at jeg har barna fast hos meg. De er hos far annenhver helg. Mandagen etter samvær og fredagen før samvær trenger far sfo. Jeg klarer meg fint uten sfo,da jeg er hjemeværende med trygd. Jeg ønsker ikke at han skal levere barna her eller hente de her,pga jeg er redd for han (voldelig mot meg) Han ener jeg skal betale sfoen han trenger pga han betaler barnebidrag,og han mener det inngår der. Her er det enten hel eller halv plass sfo. Og det koster 3000 for halv plass for de to. Hva synes dere? I samværsavtalen står det at han leverer når skolen begynner halv ni på mandagen og henter ved skoleslutt 13.15. Dette blir ikke fulgt opp. Nå har han fått en annen jobb som ikke er så fleksibel i arb tidene,og han trenger sfo plutselig.... Hvem skal betale???
Anonym bruker Skrevet 16. mars 2011 #2 Skrevet 16. mars 2011 Vil jo tro at det inngår i barnebidraget. Men jeg vet ikke hvordan det er når du ikke trenger, men han gjør det. Vanskelig sak.. 50/50 deling kanskje? Nei jeg aner ikke.. Men du vil vel få dekket 64 % av regningen å eller?
Anonym bruker Skrevet 16. mars 2011 #3 Skrevet 16. mars 2011 Han må selvsagt selv betale for barnepass om han trenger det når han har barna.
Anonym bruker Skrevet 16. mars 2011 #4 Skrevet 16. mars 2011 Det er den som har hovedomsorgen som skal betale sfo. Men da bør du også melde fra til nav om at du nå har barnepass, slik at du får 64 prosent av regningen dekket av dem, samt at det du da ender opp med å betale, skal regnes inn i utregningen av bidrag.
Anonym bruker Skrevet 16. mars 2011 #5 Skrevet 16. mars 2011 64 % av regningen dekket av de??? har jeg aldri hørt om... Jeg har ny samboer. HI
Anonym bruker Skrevet 16. mars 2011 #6 Skrevet 16. mars 2011 han nekter å betale halv plass for sfo når han kun trenger noen timer. Han "duper" barna her om de kommer før skolen begynner. Og jeg må hente de etter skolen om han ikke er der å henter. Sårt for barna å aldri vite hva og hvor de skal med far. HI
Anonym bruker Skrevet 16. mars 2011 #7 Skrevet 16. mars 2011 Se etter hva som står i barneloven om løpende utgifter under samvær med barn. Slik jeg tolker loven er det han som må dekke dette selv, da behovet for sfo er det han som har. Barneloven finner du både på nettet og i nav sine brosjyrer!!
Anonym bruker Skrevet 16. mars 2011 #8 Skrevet 16. mars 2011 Med ny samboer får du ikke dekket 64%. Om du må betale 3000 ekstra i mnd for SFO er jo det helt på trynet. Ihvertfall må bidraget justeres da slike ting ksla være medregnet. Jeg hadde nok nektet betale. 3000 ekstra i mnd vil ikke dekkes av bodrag uansett. Mange har ikke så mye i bidrag engang.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå