Gå til innhold

soppinfeksjon...

Anbefalte innlegg

Skrevet

har fått soppinfeksjon for 3.gang dette svangerskapet..blah!

Og igår var jeg på apoteket for å handle canesten.. hun dama bak kassa sa at det var lurt å bruke ecovag eller vivag som behandling etterpå..

Kjøpte en pakke med ecovag, og når jeg kommer hjem å leser bruksanvisningen står det at gravide skal bare ta ecovag etter avtale med lege.. Jeg fortalte hun på apoteket at jeg var gravid.. men er så i tvil om jeg tør å ta det?!

Noen som kan noe om dette?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei

Jeg har vært plaget med gjentatte soppinfeksjoner gjennom hele svangerskapet, og følte at jeg tilslutt ble immun mot canesten.

Hadde først et par runder med canesten, så brukte jeg vivagkapsler, så pevaryl, og tilslutt fikk jeg anbefalt et homeopatmiddel av min jordmor som også er homepat,- det heter yeastguard og fåes kjøpt på arnika.no. Den inneholder gode melkesyrebakterier, bare enda mer konsentrert enn vivag og ecovag, og det står også på dette pakningsvedlegget at gravide skal kontakte lege før bruk. Spurte jordmor om dette, og hun sa at det er slik de alltid må skrive det på slike pakningsvedlegg. Man skal være forsiktig med å bruke vaginator, og heller bruke fingrene, ellers så er det ikke noe farlig. Canesten og pevaryl inneholder sterkere saker, og dette kan man jo fint ta!

Så ja, jeg mener du er helt trygg, men er du i tvil, så kan du jo evt. bare ringe føden, eller på legevakta å høre?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...