Anonym bruker Skrevet 16. mars 2011 #1 Skrevet 16. mars 2011 Tenker da på en skikkelig rengjøring, med gulvvask, og sånt. Tar du litt hver dag, eller alt på en gang? Hva gjør du hver dag? Jeg er fortsatt hjemme i perm, og vasker da over alt 2 ganger i uka. 1 "kattevask" der jeg tørker flater, støvsuger overfladisk, og vasker overfladisk på gulvet. Så har jeg en skikkelig rengjøring der jeg tørker og vasker litt mer nøye og støvsuger under sofa og teppe osv. Rydder litt hver dag, og vasker kjøkkenet og spiseplass hver dag. Føler at det er skittent her etter bare ett par dager, skikkelig støvete, aner ikke hvor støvet kommer fra, ser jo ikke sånn ut hos andre.
Anonym bruker Skrevet 16. mars 2011 #2 Skrevet 16. mars 2011 Har ikke noe rutine. Jeg vasker ved behov, noe hver dag
Anonym bruker Skrevet 16. mars 2011 #3 Skrevet 16. mars 2011 Har du støv på hjernen? Virker ikke værre:) Her vasker vi annenhver/tredjehver tirsdag og støvsuger et par ganger i uken, eller ved behov. Synes ikke det er mer skittent her enn andre plasser.
Anonym bruker Skrevet 16. mars 2011 #4 Skrevet 16. mars 2011 Damen vasker hos oss hver torsdag.. og da er det ordentlig med sengetøyskift og støvtørk i alle reoler og oppå skap og bak sofa og vinduer og sånn... Jeg støvsuger et par ganger i uken utenom det.... Og vasker over doen annenhver dag... Da er det alltid rent og pent og kjekt å bo her! og vi kan alltid ta i mot besøk når det ringer på døren..
Anonym bruker Skrevet 16. mars 2011 #5 Skrevet 16. mars 2011 joda.. det ser sånn ut hos andre også. det er bare lettere å se skitten hjemme!!! jeg vasker når det trengs og støvsuger/rydder hver dag. gulvene får seg en omgang i ny og ne men som oftest så bruker vi klut og vasker der det er sølt eller har blitt flekker. støvtørking tar jeg kun på kvelden. (med lyset inn i store vinduer så blir jeg gal om jeg skulle begynne å tørke støv... man ser jo alle partikler i lufta og på møbler og jo mer man vasker og tørker, jo mer støv blir det) det er rent og pent her. men nå som sola står rett inn vinduet så ser det helt forferdelig ut!!!!!
Anonym bruker Skrevet 16. mars 2011 #6 Skrevet 16. mars 2011 Prøver å holde kjøkken og bad noenlunde rent. Støvsuger 1 gang i uka. Vaskedamen vasker gulv og alt annet annenhver uke. Holder i massevis.
Anonym bruker Skrevet 16. mars 2011 #7 Skrevet 16. mars 2011 kjøkknet og stua blir ryddet og vasket hver dag. badet prøver jeg å rydde når det trengs. det blir vasket 1 gang i uken. jeg støvsuger flere ganger i uken nå. men det er pga støv fra opp pussing. jeg går hjemme i perm nå. mannen skal ut i perm om 2 uker. da blir det han som skal stelle mest med unger og hus.
Anonym bruker Skrevet 16. mars 2011 #8 Skrevet 16. mars 2011 Veldig sjeldent vi vasker gulv, blir mest støvsuging hver/annenhver uke. Sengetøy hver ca 11 dag, klær hver dag,toalett og bad ca en gang i uka(gulvene der ca 2 ganger i uka)
Anonym bruker Skrevet 16. mars 2011 #9 Skrevet 16. mars 2011 Gulvet blir støvsugd nesten hver dag. Det er 13åringen som gjør, så det blir ikke alltid like bra så derfor hver dag. Hybelkaninene kommer fortere enn fy som dagen ser jeg. Gulvet blir vasket ca en gang i uka, spørs hva gubben gidder. Jeg vasker ikke gulv, det er hans jobb. Har ikke krabbende unger lenger, så da bryr jeg meg ikke like mye. Når jeg hadde unger som lå på gulvet ble gulvet vasket flere ganger i uka. Tørker støv ca en gang i uka, men vasker ikke i kriker og kroker like ofte. Tar det overfladiske, som jeg ser. Toppen av hyllene blir ikke tatt så ofte. Badet blir også vasket en gang i uka, vasken blir vasket mye oftere. Har ingen fast rutine jeg har når det kommer til vasking. Tar det når jeg har tid og ork. Ryddig har jeg aldri vært, men trenger å vite at det er ganske reint i huset. Min mor er ryddoman, og det er mer viktig at det er ryddig enn rent. Så jeg er nok litt omvendt. Og det passer bedre med mange under i huset.
Anonym bruker Skrevet 16. mars 2011 #10 Skrevet 16. mars 2011 ... og farer over kjøkkengulvet når jeg ser det trengs, der det trengs.
Anonym bruker Skrevet 16. mars 2011 #11 Skrevet 16. mars 2011 Skikkelig rengjøring? 1 gang i året max.
Anonym bruker Skrevet 16. mars 2011 #12 Skrevet 16. mars 2011 Vi har vaskehjelp her annenhver uke og han er så nøye at vask innimellom er unødvendig, men støvsuger et par ganger i uken ellers og vasker hvis noen søler noe eller tråkker inn med skitne sko.
Anonym bruker Skrevet 16. mars 2011 #13 Skrevet 16. mars 2011 Rydder, støvsuger, tørker støv osv en gang i uka. Vasker ikke gulvene så ofte, for vi har bare tregulv og de tar jeg bare flekkvask på. Noen ganger gjør jeg det oftere og noen ganger skjeldnere.
Anonym bruker Skrevet 16. mars 2011 #14 Skrevet 16. mars 2011 Vasker lett/rydder kjøkken og bad og støvsuger ca. 2 ganger i uka. Gulvvask 1 gang i uka. Har heldigvis en samboer som tar sin del
Anonym bruker Skrevet 16. mars 2011 #15 Skrevet 16. mars 2011 Husarbeid er det verste jeg vet, så her har jeg ganske nazi rutiner for å få det gjort. Vi har store vinduer som går ned til gulvet i alle oppholdsrom, å det slipper inn så masse lys at skitt og støv viser veeeldig fort. Vi har vedfyring som det blir mye støv av, og i tillegg må vi dra veden gjennom veldig mange rom for å få den dit den skal. Blir ganske mye graps av sånn. Mandager har jeg som regel har jeg fri, og prøver å ta all klesvask da slik at jeg slipper å ha tørkestativet stående med klær på hele uken. Blir maange maskiner. Vasker også toalettene og vaskene på badene. Tirsdag er den store brette tøy dagen. Når jeg har brettet og lagt alt sammen på plass så støvsuger jeg stue, kjøkken, trapper, gang og de to badene. Onsdag bytter jeg sengetøy på alle sengene og viss det er vær så lufter jeg dynene. Når dynene er ute bruker jeg teppebankeren på støvsugeren og tar madrassene en runde. Så tar jeg gulvene etterpå, og tørker støv på soverommene til slutt. Torsdagen vasker jeg begge badene, da gjør jeg det skikkelig med vask av toaletter, vasker, dusjer, badekar og gulv. Fredag støvsuger og vasker jeg stue, kjøkken, trapper, gang og kjellerstue. Tørker også støv her. I helgene har jeg fri :-)
Anonym bruker Skrevet 16. mars 2011 #16 Skrevet 16. mars 2011 Har ingen faste vaskedager, men tar det når det trengs:) Når det er sagt så trengs det ofte her da! Har en liten hund, en katt og 3 barn i tilleg til min mann og meg så da blir det fort litt støv, dyrehår, rot og bøss! Støvsuger 3-5 ganger i uken, vasker gulver ca en gang i uken. Badet blir vasket 2-3 ganger i uken. Blir mest støv der, men er også veldig nøye med toalettet... Kjøkkenet holdes rent og ryddig hele tiden. Skifter på sengene 1-2 ganger i løpet av 14.dager. Klesvask går hele uken her. Stryker 1-2 ganger i uken (ja-jeg stryker det meste av klær;)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå