Lita tulle & stor gutt <3 Skrevet 16. mars 2011 #1 Skrevet 16. mars 2011 Noen som er gode på reglene her? Hva lønner seg?? Nå må vi bruke 2 forskjellige dagmammer for å få uka til å gå opp, men vi venter på svar fra bhg om hun får begynne tidligere enn 1.august. Lønner det seg da å gå gjennom all den papirmølla, hvis det skulle vise seg at det kun blir for kort tid? I verste fall blir det fram til rundt 20 juni.. Er det riktig at vi både får trekt fra på skatten, og får stønad til barnetilsyn, i tillegg til kontantstøtta? Eller er det bare fratrekk på skatt samt kontantstøtta vi får? Dagmammaen får vel trekt fra 950/mnd for slitasje på eget hjem? Og kan en av de to vi skal bruke trekke fra hele summen når hun skal ha jenta bare 2 dager i uka? Hva er vanlig å ta i pris, egentlig? Her vi bor, hører jeg at dagmammer tar samma summen uavhengig av om de er hvit eller svart, fordi det er skatteprosent som avgjør om de registerer seg eller ei, samt at de som hvit får dette fradraget så uansett "tjener" de på å registrere seg- ergo tar de ikke mer fra foreldrene av den grunn..
Mrs.HvorErNøkleneMine? Skrevet 16. mars 2011 #2 Skrevet 16. mars 2011 Enkelt svar: Svart dagmamma er ulovlig, velg hvit.
Brava Skrevet 16. mars 2011 #3 Skrevet 16. mars 2011 Helt klart hvit dagmamma. Jeg er imot skattesnusk og det er eneste argumentet for meg
Fire småtroll Skrevet 16. mars 2011 #4 Skrevet 16. mars 2011 Helt klart hvit! Vi har brukt dagmamma til de eldste barna våre og det er ikke mye styr i det hele tatt at de er hvite. Du får kontantstøtte og fratrekk på skatten. Dagmammaen kan trekke av for renhold, slitasje og innkjøp av leker, tegnesaker o.l. Dagmammaen vil da også beholde trygderettighetene sine og få pensjonspoeng. Hva i alle dager er vitsen med svart dagmamma når det er så mange fordeler med hvit? Dessuten bryter man loven om man bruker svart arbeidskraft.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå