Gå til innhold

skal slutte å si jeg er gravid...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg og min kommende mann (gifter oss i mai) er egentlig i en litt krevende situasjon. vi er nettopp flyttet hjem til norge og jeg studerer bachelorgrad og jobber i tillegg fulltid, mens han går på skole og lærer seg norsk og jobber for fullt alle helger. Men vi takler utrolig bar hverdagen og vi kunn eikke hatt det bedre sammen! Vi bestemte oss for å la ting stå til i naturens gang og vips. det tok noen uker og gravid ble jeg! vi er overykkelige!! dette skal gå bra!!

Vi har nå så smått begynnt å si det til folk, men samtlige reagerer negativt eller med empati? sånn som: < eller < <>

Jo tenk det var planlagt. og når jeg forteller det med stor iver i øynene burde da folk skjønne at jeg er glad for dette! ??

fortsetter det slik er det ikke noe gøy å fortelle den "gode" nyheten. kan hvertfall si at jeg som var så sprikkeferdig med å få si det til noen, har hvertfall ikke den følelsen lenger. synes det er litt trist rett og slett.

Men jeg og min mann er overlykklige, og så lenge vi har det bra så er det vel det som teller for all del..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

"samtlige reagerer negativt eller med empati"

Vel, om noen reagerer med empati så er det vel en bra ting og ikke noe å ta på vei for?

Utover det så høres det ut som et mindre gunstig tidpunkt å få et planlagt barn på. Men vi kan vel ikke alle være like gode på planlegging....

Skrevet

Ikke bry deg om det. Ikke bruk krefter på det. Det er mange perioder mens magen vokser at folk kommer med dumme kommentarer, og når du får litt større mage må du venne deg til at alle skal klappe på den, samt at alle damer helt opp i oldemorsalder skal fortelle deg om sine svangerskap og fødsler.- Det er bare sånn det er.. Fortell folk at du er glad for magen, og drit i resten;-) Lykke til og gratulerer!!

Skrevet

Gratulerer! Så koselig :-)

Vet hvordan du har det, HI. Da jeg ble gravid var det bare ei som var negativ - men den ene kommentaren såret veldig. Det var hun som skulle bli oldemor som ikke var fornøyd. Hun sa "Syns ikke det var noen god nyhet jeg. Jeg orker i hvertfall ikke å sitte barnevakt for enda en". (Nå skal det sies at vi har aldri brukt henne som barnevakt, men hun siktet nok til barnebarna sine). Nå som ungen er her er hun kjempeglad i han og maser om å få passe han! Dessuten var hun helt i skyene da hun fikk høre at hun skulle bli bestemor igjen... ?! Så det er tydeligvis ikke bra nok med oldebarn, jaja..

Håper du klarer å heve deg over de fæle kommentarene. Og som du sier - det viktigste er jo at du og mannen din er glade for barnet - så kommer nok de andre litt etter litt inn på bedre tanker!

Skrevet

Syns ikke du skal bry deg om hvordan andre tolker at du er gravid. Det er noe dere har valgt, og dere er glade for. De som reagerer med empati er nok bare fordi de vet at dere har det ganske travelt. Jeg fikk også kommentarer seom "oi det var vel ikke planlagt" med førstemann og det var bare fordi jeg var så ung

Om det var planlagt eller ikke har vel egentlig ikke noe å si så lenge man er glad for at det har skjedd:)

Skrevet

Gratulerer med graviditeten.

Jeg ble også planlagt gravid på et tidspunkt som andre mente var ugunstig. Jeg fikk noen kommentarer på det, ikke så mange, men nk til at jeg ble lei meg. For ikke å snakke om når nr.2 kom. Det er synd så mange andre skal ha meninger om hvordan en planlegger. Vi har forresten klart oss kjempebra, og selv om det ikke var den beste tiden så er det det beste som har hendt oss =)

Skrevet

Gratulerer med graviditeten! Du har en fin tid i vente.. Kjenner jeg er litt misunnelig:)

Huff, jeg synes det er håpløst folk som skal komme med slike kommentarer. Jeg hadde aldri sagt noe slik selv om jeg hadde tenkt at det kanskje var litt ubeleilig. Hvis en venninne av meg hadde fortalt meg i fortrolighet at dette var et dårlig tidspunkt så hadde jeg nok trøstet om man kan si det slik, men når folk forteller at de er gravide antar jeg det er gode nyheter. Jeg har selv plagdes med å bli gravid så jeg husker følelsen når jeg endelig kunne fortelle at jeg var gravid. Jeg boblet av glede, og da er det jo morsomt og de andre er litt entusiastiske også da:)

Lykke til med graviditeten! Kos deg masse :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...