Anonym bruker Skrevet 16. mars 2011 #1 Skrevet 16. mars 2011 Hei! Er det noen som kan hjelpe meg å regne ut hvor mye jeg vil tape på å velge 80% perisjon istedet for 100? Min årslønn er 330 000, mens min manns årslønn er 370 000. Er ikke helt sikker på hvordan jeg regner det ut.
Anonym bruker Skrevet 16. mars 2011 #3 Skrevet 16. mars 2011 Det avhenger av hovr mange uker du skal ha og hvor mange uker din mann skal ha. Det fins en klakulator inne på nav sine hjemmesider der du kan regne det ut.
Anonym bruker Skrevet 16. mars 2011 #5 Skrevet 16. mars 2011 Du kan regne ut det på nav. Bare legg inn samme info og så regne ut med 80% og så for 100% og sammenligne. http://tjenester.nav.no/foreldrepengeveilederen/fpenger/fpengerWizard.do For oss var det en forskjell på i overkant av 10 000.
Anonym bruker Skrevet 16. mars 2011 #6 Skrevet 16. mars 2011 Jeg tok 100% sist,men denne gangen skal jeg ta 80%. Man "tjener" ca 10 000 på 100%,men da må man være flink til å sette de pengene selv på sparekonto til man eventuellt tar en eller to mnd med permisjon uten lønn.... Jeg sparte ikke sist så de 2 mnd uten lønn ble kjipe!!!!! Vi klarte oss,men kom litt på etterskudd! Så denne gangen tar jeg 80% lønn og vil ha utbetalt fra jobben min sånn at de kan få etterbetalt av Nav. Sist fikk jeg rett fra Nav og bare en brøkdel av ferie pengene i forhold til om jeg hadde fått utbetalt av jobben........
Anonym bruker Skrevet 16. mars 2011 #7 Skrevet 16. mars 2011 Jeg tjener 340 000 i året, og er ute i 80% permisjon. Får ca 3500 mindre i mnd. Jeg synes det er vært det
Anonym bruker Skrevet 16. mars 2011 #8 Skrevet 16. mars 2011 anonym 1026 jeg vil bare informere deg om at din arbeidsgiver ikke er pliktig til å utbetale deg fulle feriepenger. du har fremdeles kun krav på 12/15 uker. noen arbeidsgivere gjør det men lagt i fra alle. husk på at feriepengene dine kommer også fra nav. arb.giver vil ikke få refundert det han evnt. måtte velge å gi deg over 12/15 uker.
Anonym bruker Skrevet 16. mars 2011 #9 Skrevet 16. mars 2011 Det har vært mye snakk om at det lønner seg økonomisk å ta ut 80 % og så ta ulønnet permisjon for å være hjemme lenger. Husk at dette går ut over sykepengene dine, i tilfelle du blir syk! Jeg vet ikke om en eventuell forsikring arbeidsgiver har vil dekke det, men det er verd å være obs på. Jeg fant ut at det ikke er verd sjansen så jeg har tatt 100 % slik at jeg kan være hjemme lenger og ikke bekymre meg for om jeg skulle bli påkjørt mens jeg er i ulønnet permisjon osv.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå