Anonym bruker Skrevet 16. mars 2011 #1 Skrevet 16. mars 2011 Hvor lenge i forveien kjøper man kjole? Bestemmer mat? Ja egentlig når ordner man alt? Vi skal gifte oss om et år ca. Lokale og kirke er i boks. Eneste er at vi ikke fikk giftet oss senere enn kl 13, og vil ha middag litt senere, gjerne kl 18, hva gjør man frem til da? Er jo i finstas. Skal være på et hotell. Blir bare nærmeste familie pluss forlovere. Andre tips?
Anonym bruker Skrevet 16. mars 2011 #3 Skrevet 16. mars 2011 Med så tidlig vielse ville jeg hatt middagen tidligere også. For hva skal gjestene gjøre i mellomtiden? Jeg har hørt om dem som har en liten hagefest i mellomtiden (hos dine foreldre?) og gir litt servering der - lenge uten mat. Men personlig ville jeg hatt middag tidligere. Festen varer jo hele kvelden uansett - men dere må da kanskje ha nattmat. Kjolen ville jeg ha funnet i høst. Nå er det jo få modeller igjen i butikkene. Om dere skal ha fotograf så ville jeg ha bestilt nå. Kommer jo helt ann på hvor mange fotografer det finnes i ditt område, men det er ikke like lett å finne noen som vil stille opp på en lørdag. Lykke til!
Anonym bruker Skrevet 16. mars 2011 #4 Skrevet 16. mars 2011 jeg synes man bør fikse alt det praktiske i god tid jeg da. det pleier jo ofte å være god tid mellom vielse og bryllupsmiddag. veldig mange bruker disse timene på å spise, skifte til flottere tøy (er ikke alle som velger å bruke "galla" under vielsen.) brudeparet pleier gjerne å bruke disse timene til fotografering. dersom gjestene deres skal rett til hotellet etter vielsen så bør dere sørge for at gjestene deres har noe å gjøre. få seg et lett måltid, litt champagne etc. har dere alle rom på dette hotellet eller skal det bare feires på hotellet? jeg synes ihvertfall at 3-4timer er litt mye for å gå å vase rundt på et hotell uten mål og mening. disse timene må inneholde noe!!!!!
Anonym bruker Skrevet 16. mars 2011 #5 Skrevet 16. mars 2011 Vet du egentlig ikke spurte om det, men jeg vil anbafale å ha middagen litt tidligere. Vi hadde vielse kl 13 og middag kl 16, og det syntes jeg var passe. Ellers blir det lang tid for gjestene å ikke gjøre noe. I tillegg synes jeg personlig at kl 18 er litt sent for ting tar så lang tid. Vet ikke hva dere planlagger, men det er jo ofte middag med masse taler, kake og kaffe og så festen. Vi kom ikke i gang med festen før midtnatt selv med middag kl 16. Hvis du skal ha så lang tid mellom vielse og middag synes jeg dere må planlegge et eller annet. Vet noen som har lånt buss og ha omvisning i området mens de er hos fotografen. Mat og slikt kan vel egentlig planlegges nå og det kan innkjøp av kjole også. Husk at det kan ta litt tid hvis kjolen skal syes inn/ut slik at den passer deg perfekt. Noen kjoler har de kanskje ikke på lager slik at de må bestilles. På slutten er det alltid ting man ikke har tenkt over så alt man kan gjøre tidlig er fint å få unna. Lykke til! Du har en strålende dag i vente
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå