Anonym bruker Skrevet 16. mars 2011 #1 Skrevet 16. mars 2011 Barnet gjør noe tidlig på morningen som gjør at du fratar barnet fritidsaktiviteten etter barnehagen. I tillegg må han tilbringe hele ettermiddag/kveld på rommet, med unntakt at han får spise på kjøkkenet. Passende straff?
Anonym bruker Skrevet 16. mars 2011 #2 Skrevet 16. mars 2011 Jeg synes det var fryktelig tøft for en liten gutt! Eller, ikke hvis han har drept huskatten..
Anonym bruker Skrevet 16. mars 2011 #3 Skrevet 16. mars 2011 jeg synes romstraff generelt er helt bak mål jeg da. for det første så har dem alle lekene sine der, så barnet finner noe festlig å drive med uansett. for det andre så har barnet allerede fått straff. og hele dagen på rommet? det synes jeg er altfor lenge. dårlig oppførsel skal ikke belønnes men det får være grenser. dersom man har fratatt barnet en gode så bør dette være straff nok. synes ikke man bør bruke flere forskjellige straffemetoder til kun en situasjon. ei heller blir straffet for en og samme ting hele dagen. velg en type straff.
Anonym bruker Skrevet 16. mars 2011 #4 Skrevet 16. mars 2011 Det er alt for strengt. Hvis han gjør noe på morningen bør han vel straffes med engang, ikke lenge etter. Konsekvensen av handlingen blir vanskelig for en liten gutt å fatte. Finn på noe annet.
Anonym bruker Skrevet 16. mars 2011 #5 Skrevet 16. mars 2011 Hva i all verden har han gjort egentlig? Brent ned huset?
Anonym bruker Skrevet 16. mars 2011 #6 Skrevet 16. mars 2011 Æsj, for et ekkelt innlegg. Fryse ut en 4-åring fra han kommer fra bhg og til neste morgen. Minner om mishandling.
Anonym bruker Skrevet 16. mars 2011 #8 Skrevet 16. mars 2011 Sperret en foreldre inne på et rom (satt møbler forran døra) for ørtene gang, med hensikt HI
Anonym bruker Skrevet 16. mars 2011 #9 Skrevet 16. mars 2011 Så da lærer dere han at han ikke skal gjøre det, ved å sperre han inne på et rom hele ettermiddagen? Du ser selv at det ikke er en passende straff? Og altfor strengt ift alderen hans. Jeg synes det er ok at du har tatt vekk aktiviteten etter skolen. Da regner jeg med dere ga han flere advarsler. Har han atferdsvansker av noe slag?
Anonym bruker Skrevet 16. mars 2011 #11 Skrevet 16. mars 2011 Hehe, han har vel lært at en skal sperre andre inne. Noe dere bruker praktisere antagelig.. Adferdsvansker?? Nei, er vel foreldrene som har det vil jeg tro!
Anonym bruker Skrevet 16. mars 2011 #12 Skrevet 16. mars 2011 Hei dere! Jeg er glad dere reagerer som dere gjør for jeg ble helt sjokkert når jeg fikk dette fortalt Kjente jeg fikk så lyst til å gi denne gutten en skikkelig stor klem. Men jeg har ikke peil på unger og denne moren er så full av fremmedord og virker så lærd på dette med barn at jeg begynte å lure på om dette er normal praksis.... Fy, for en håpløs situasjon HI
Anonym bruker Skrevet 16. mars 2011 #14 Skrevet 16. mars 2011 Det er mye problemer her og jeg har gitt noen beskjeder til barnehagen (om ting jeg håper de følger opp). De er under ppt, men hva mer kan jeg gjøre? HI
Anonym bruker Skrevet 16. mars 2011 #15 Skrevet 16. mars 2011 uff, høres grusomt ut! stakars gutt! og er vel ikke så rart han stenger foreldrene inne når de stenger ham inne... vis moren har fortalt deg dette selv, ville jeg spurt henne om hva logikken hennes med denne straffen er, og om hun ikke ser sin egen urimelighet
Anonym bruker Skrevet 16. mars 2011 #16 Skrevet 16. mars 2011 Barnevernet er jo neste instans. Jeg syns det er ganske alvorlig å sperre inne et barn på den måten. Skjønner jo at det ligger mer til saken så vanskelig gi noen råd. Kanskje snakke mer med bhg og fortelle hva du tenker? Vet de om at barnet får slike straffer?
Anonym bruker Skrevet 16. mars 2011 #17 Skrevet 16. mars 2011 Ja, jeg skammer meg for ikke å ha reagert ovenfor henne, men jeg ble så paff! Ble helt satt ut og tenkte at jeg måtte ha hørt feil eller noe. Trengte dessverre noen timer på å la det synke innover meg. Mine unger på samme alder vil aldri leke på rommet sitt alene en gang nesten de. De søker alltid fellesskap... Tror ikke det hadde vært praktisk mulig å klare gjennomføre noe slikt en gang, uten å låse døre... Å huffameg HI
Anonym bruker Skrevet 16. mars 2011 #18 Skrevet 16. mars 2011 Aner ikke! Føles veldig vanskelig å ta opp slikt med bhg også egentlig, men har gjort det ved et par anledninger, da jeg mente de påvirket mine barn og jeg dermed måtte få lov til å mene noe i sakens anledning... Barnevernet ja...., aner ikke om de er koblet inn HI
Anonym bruker Skrevet 16. mars 2011 #19 Skrevet 16. mars 2011 Syns du kan ta en tlf til barnevernet. Ingen har lov å straffe barna på slike måter. Psykisk mishandling er dette mener jeg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå