Akkuratja Skrevet 16. mars 2011 #1 Skrevet 16. mars 2011 Hei. Jenta vår blir ett år om to uker, og siste dagene har hun i forbindelse me voldsom hoste begynt å bite sånn i puppen. Nå er det så sårt og vondt i tillegg til at jeg sitter på nåler når jeg ammer i frykt for at hun skal hoste og dermed bite. I flere uker nå har hun bare ammet morgen og kveld, men siste dagene har hun pga av ørebetennelse fått en runde på natten også. Men ikke lenge, bare for å kanskje utligne trykk og roe gråt. Kan jeg kutte tvert eller bør jeg ta d ene først og så det andre? Event hvor lenge bør jeg vente mellom hver stopp? Trenger hun erstatning nå eller kan jeg gå rett på kumelk?
Trultemor73 Skrevet 16. mars 2011 #2 Skrevet 16. mars 2011 Jeg hadde startet med å gi vanlig melk. Du kan jo kombinere det med å bare i pupp en gang i døgnet i de 2 neste ukene. Vet også at en kan få en tablett hos legen som gjør at melken opphører. Da slipper en jo brystspreng. Siden du har så vondt og gruer deg til amming. Prøvde å gi gutten min som er litt over 11 mnd melk, og det ville han ikke ha. Prøvde både kald og varm melk. Du får prøve deg frem. Noen liker jo melk kjempegodt med en gang.
Turbomamma<3<3<3 Skrevet 16. mars 2011 #3 Skrevet 16. mars 2011 Hvis hun biter, så er det lov å rope til litt. De begynner ofte å gråte, men da slutter de som regel med det. Ellers ville jeg begynt med vanlig melk ja, og gi litt etter litt av det. Bare trapp ned på antall ammemåltid, så slutter melken å komme av seg selv. Vi er nede i en gang i døgnet vi nå, merker at det er lite igjen til noe mer også. Men han har jo passert året, så han trenger det ikke lenger, bortsett fra at det utsetter tidligmorgener da!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå