Anonym bruker Skrevet 16. mars 2011 #1 Skrevet 16. mars 2011 i en måned har det vært å våkne annenhver time og holde det gående med skriking i over 1 time. Tilsammen kanskje 3-4 timers søvn på meg. Så trøtt at jeg snart kaster opp her. Samsoving er ikke et alternativ, da sov jeg enda mindre. Hun står i senga og skriker, er kun rolig om hun får sove i armene mine. Men jeg klarer ikke mer!!! Alt er prøvd: Samsoving, grøt på kvelden, nesedråper med saltvann, synge, vugge, ha senga hennes inntil min. Jeg har til og med tatt henne i vogna og trilla ute kl 3 om natta i bare pysjen! Er så desperat etter søvn!!! Og utslitt i hjertet av å høre på den skrikingen og gråtingen. Hun er 9 mnd
Anonym bruker Skrevet 16. mars 2011 #2 Skrevet 16. mars 2011 Hvis hun ikke får mme, prøv det. Varmt bad om kvelden. Vann om natta. Ikke skift rutiner ofte, velg en metode og hold deg til den. Kaldt og godt soverom.
Anonym bruker Skrevet 16. mars 2011 #3 Skrevet 16. mars 2011 Høres ut som om hun har deg snodd rundt lillefingeren;-) hva med å la henne gråte (etter at du sjekker at hun ikke har vondt noe sted selvsagt) i sengen. Du kan sitte på gulvet nedenfor senga og kanskje stryke litt på henne av og til. Her i huset oppdaga vi nemlig kjapt at de hysteriske anfallene til poden bare var for oppmerksomheten sin del, og vi slutta å ta henne opp. H*n roet seg da ganske kjapt, og vi kunne bare bre over henne og gåut av rommet.
Gjest Skrevet 16. mars 2011 #4 Skrevet 16. mars 2011 Hadde jeg vært i dine sko hadde jeg latt henne skrike! Om hun så må gråte seg til søvn, for dette går jo ikke! Signerer med 02.13, la henne vite at du er der men ikke ta henne opp... Det er verdt et forsøk i allefall
Anonym bruker Skrevet 16. mars 2011 #5 Skrevet 16. mars 2011 Jeg hadde ikke latt henne skrike alene. Jeg hadde lagt en madras ved siden av senga hennes, gått inn til henne og forsøkt legge henne ned i senga til hun roet seg, og da lagt meg ned på madrasen og holdt en hånd på henne til hun sovnet (evnt du). Hvis hun ikke roet seg ved å legge henne ned, ville jeg lagt henne ned holdt begge hender flatt på bryst og mage slik at hun ikke kom seg opp (ikke brutalt selvfølgelig, men fast). Min roet seg på den måten, med litt ilskriking som ga seg til å være litt skriking mellom han glippet med øynene. Gjør også senga koselig med bamser, sånne trekkoppbamser.. Jeg gjorde dette med min gutt, han var da 7 mndr, og det funket. Ble mindre og mindre våken, og kunne etterhvert legge han ned på natta og han sovnet selv med en gang. Og jeg flyttet ut madrasen. Du må bytte på med barnefar, to netter hver, eller du må få besteforeldre på banen om du er alene. Og selvfølgelig sove på dagen (lettere sagt enn gjort). Redusere aktiviteten din på dagtid siden du et utslitt. Du kommer ikke til å få sove mer enn fire timer natta denne uka heller.. En annen ting, kan jo være at ditt barn trenger en metode som andre her foreslår, ingen barn er like... Men finn en måte du er fortrolig med!
Anonym bruker Skrevet 16. mars 2011 #6 Skrevet 16. mars 2011 Men kjære deg, ungen er jo helt forvirra! Du har prøvd så mange forskjellige ting, og ungen får ikke rutiner av det. Du må finne en måte du vil løse dette på, og holde deg til degn. Jeg ikke rart ungen ikke vil sove når den får full service om natta! Som flere her sier, sett deg på rommet med henne. Vi satt slik en periode av jentas liv vi også. Da la vi henne ned hver gang hun reiste seg og sa at det er natta. Det tok ikke lange stunden før hun ga opp. Men som det er i all barneoppdragelse: Du må være KONSEKVENT!!!
Anonym bruker Skrevet 16. mars 2011 #7 Skrevet 16. mars 2011 Dette er som å lese om hvordan vi hadde det. Er helt forferdelig når det står på, men det kan jo bare bli bedre. Klarer hun å sovne av seg selv på dagen? Hvis ikke må du lære henne det på en eller annen måte. For om du bysser\koser og synger i søvn så blir hun sinna når hun våkner, og det samme ikke skjer. så har du det gående. Finn en god kveldsrutine som du gjør hver kveld. Grøt, nattstell, evt melk, og det dere vil. Når hun er lagt i senga, så ikke ta henne opp. Reiser hun seg, så si rolig at nå er det natta. Og legg henne ned igjen. Skriker hun, så trøst henne og snakk rolig til henne mens hun er i senga. Så fort hun er rolig så går du ut. Vet at dette sikkert høres helt forferdelig ut, men la henne gråte i 5min. Så går du inn igjen og roer henne i senga, så fort hun er rolig går du ut. Hun vil nok snufse og være skikkelig fornærmet men etterhvert så vil hun roe seg selv, og etterhvert lære seg at det er ikke farlig å sovne av seg selv. Vi prøvde denne 5minuttersgreia og det funket. Etterhvert så grein han ikke så lenge, og etterhvert begynte han bare å bable når han skulle sove, og nå sovner han av seg selv hele tiden. Egentlig skal man øke minuttene etter hver dag, men jeg syns 5min var nok. Nektet å øke til 10-30min.. Og det funket. Tar nok noen dager før du merker skikkelig forskjell, men man må være konsekvent. Og dette skal selvsagt ikke gjøres om babyen er syk på noen måte, eller under 6mnd.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå