Gå til innhold

alkohol og amming..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor mye av feks to eggeglass med baileys går i melka?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det du får i blodet av mengder alkohol går også gjennom melka trodde jeg da.. Da jeg ammet, amma ikke jeg før jeg hadde regnet meg selv som kjørbar..

Skrevet

ingenting, alkoholen går ikke i melka på samme måte som den går i blodet, hallo!

Skrevet

Det er like mye alkohol i melka di som blodet ditt. Om du ønsker å drikke bør du pumpe deg først, slik at du kan gi barnet melk på flaske

Skrevet

anonym 1:28 brødskalle!!

Til dere andre takk for svar! :)

Jeg snakker om et par eggeglass med baileys altså,ikke fylle :-D

HI

Skrevet

synest man kan heller vente med å drikke alkohol uansett kor lite det er... er ikke så mangen mnd man ammer....

Men er ikke mye som går i melka om det bare er snakk om et par eggeglass... Rekner med at det er ute av melka etter rundt 3-6 timer om man har en unge som sover så lenge :D

Skrevet

Etter hva jeg husker da jeg akkurat hadde fått dattera mi så var det at alkoholen går jo gjennom leveren din først og også i melka, så samme mengde alkohold du har i melka får babyen, men den går gjennom leveren til babyen etter din så babyen får automatisk mindre alkohol i seg elelr hva det var.. Jeg ville bare drukket baileys og passet på å ikke amme før alkoholen er ute av kroppen din igjen

Skrevet

Nå har jeg venta i 9 mnd med alkohol, pluss 6 uker etter at mini kom til verden, og skal jeg da vente 15 mnd til med å ta meg et glass vin, mener du, 2101?

Skrevet

Barnet får samme mengde alkohol i melka som det du har i blodet. Jo yngre barnet er, jo mer umoden lever og mindre rustet for å forbrennealkohol. Så ville venta et par timer med å amme. To eggeglass baileys tilsvarer fort et glass rødvin i alkoholprosent.

Skrevet

Asså..Babyen er 11 mnd.Og det er bare koseammingen nå.Men like greit kanskje å la være med "supingen" til babyen sover sammenhengende noen timer.For det vet jeg aldri med babyen vår :-D

HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...